Gå til innhold

Hvordan er LUDO som operatør?


ompopo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det heter dekningen, er det så vanskelig å forstå?

 

Ellers er Ludo like elendig som alle småselskaper.

 

Egentlig ikke... Men ikke alltid det går en alarm på skriveleifer når man har vært lenge oppe.

 

Synd du var i dårlig humør :(

 

Hva mener du foresten med at det er like elendig som alle småselskap? Har ikke hatt andre enn NetCom/Telenor før, så vet ikke hvordan de er verken på det dårlige eller gode.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Ludo "terningkast 6" et par måneder nå.

For de av dere som ikke har inngående kjennskap til dette abonnementet er det først og fremst veldig(!) billig. Det inneholder heller ingen "triks" som lurer deg til å betale mer enn du tror, for eksempel utenlands. (Det betyr ikke at det ikke er dyrt å ringe utenlands, men det er heller ikke dyrere enn hos andre operatører.)

Ta en titt inn på Telepriser.no og sjekk middels/lavt forbruk.

 

Som Ludo-kunde er jeg stort sett veldig fornøyd, da lav pris og ok dekning er mine kriterier for et bra mobilabonnement.

Prisen har jeg allerede sagt var lav, men dekningen er også overraskende bra! Grunnen til dette er, viser det seg, er at Ludo bruker Telenor sitt mobilnett.

Dermed har man like god dekning som med Telenor sine abonnement.

 

Den servicen jeg har fått har også vært god, men det skal nevnes at den begrenser seg til et par mail for å få nytt simkort.

 

V3gg3n

Lenke til kommentar

Har brukt LUDO noen måneder. De bruker Telenor sitt nett så det går bra. Nettsiden deres (altså: Mine sider)fungerer utmerket.

 

Men - jeg har slitt litt med internettbiten noe som gikk veldig glatt hos One Call. Får ikke brukt Payex eller Opera Mini og tar ikke wap.nrk.no. De skulle ringe meg fra teknisk, en telefon jeg aldri har fått. De bruker Ventelo til den biten.

 

Så erfaringen er litt blandet, men det er jo liten risk i å prøve de så lenge det ikke er snakk om mobilkjøp/binding.

 

 

Til lolmaster_flash: Spar deg for slike sure oppgulp !

Endret av geirm
Lenke til kommentar

(...)

Men - jeg har slitt litt med internettbiten noe som gikk veldig glatt hos One Call. Får ikke brukt Payex eller Opera Mini og tar ikke wap.nrk.no. De skulle ringe meg fra teknisk, en telefon jeg aldri har fått. De bruker Ventelo til den biten.

Hmm, mitt fungerer helt fint. :hmm: Bruker Opera mini selv en del..

Har du lastet ned/fått tilsendt oppsett?

Endret av V3gg3n
Lenke til kommentar

Har hatt ludo gul i noe over ett år. Har en htc desire, hadde en nokia. Ingen problemer med noe som helst. Har vært mye i utlandet, og heller ingen problemer der.

Har aldri vært i kontakt med kundeservice, og det må vel være det beste!? Spiller ingen rolle om kundeservice er bra eller dårlig når man ikke trenger å kontakte dem :p

Mine sider er ok, leverer hva jeg trenger.

 

edit:

angående oppsett til wap/mms og sånn, så spurte telefonen min om jeg ville ha oppsett fra telenor eller ventelo når jeg startet første gang, jeg valgte da ventelo, og det var det...

Endret av jale
Lenke til kommentar

Har du lastet ned/fått tilsendt oppsett?

 

Lastet ned fra LUDOS hjemmeside, ja. Står Ventelo Wap, Internett og MMS på Datakontoer. Andre operatører er slettet.

 

Mobilens oppdateringstjeneste fungerer heller ikke. "Oppnås ikke kontakt med internett" er beskjeden, men er på nettet via mobilens internettikon.Da kommer Google søkemotor opp, blir tungvindt.

 

Det er bare det at jeg hadde ikke disse problemene hos One Call.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

geirm: Eg har hatt akkurat det samme problemet hjå ludo. Men etter at eg sletta ut alt av oppsett frå dei og så lasta det ned på nytt har det fungert.

 

Har prøvd - uten at det har hjulpet. Det rare er at jeg får lastet ned wap.online.no, men altså ikke wap.nrk.no dvs det blir blank skjerm med noen bokstaver på siden. Gmail kommer jeg inn på, men ikke Google Maps som tidligere. Opera Mini har jeg slettet og lastet ned på nytt, men fritt for at det funker.

 

Enten gjør jeg et siste forsøk på kontakt med LUDO teknisk avd. eller så blir det tilbake til One Call.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

edit:

angående oppsett til wap/mms og sånn, så spurte telefonen min om jeg ville ha oppsett fra telenor eller ventelo når jeg startet første gang, jeg valgte da ventelo, og det var det...

 

Fikk du valget mellom Telenor og Ventelo når du lastet ned fra hjemmesiden til LUDO (med tilsendt passord) ? Hos meg kommer bare Ventelo og har i realiteten ikke noe annet valg.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Min mor og min samboer sine abonnement ble flyttet over til Ludo i forrige uke (Ludo Terningkast 6 og Ludo Spesial), og mitt abonnement ble flyttet over til dem i går (Ludo Spesial). Har i forbindelse med byttet fra Telenor til Ludo fått svar raskt de tre gangene jeg har vært i kontakt med kundeservice per epost, og alle tjenester har fungert som forventet etter oppsettene for data og mms har blitt lagt inn (abonnementene er i bruk på en iPhone 3GS, en iPhone 4 og en Sony Ericsson Naite).

 

"Min side" er veldig enkel med en oversikt over tjenestene som er aktivert på de ulike abonnementene (jeg er juridisk eier for alle tre abonnementene, som følge av at jeg hadde FriFamilie hos Telenor), og jeg liker veldig godt at den viser spesifisert oversikt over alt forbruk fortløpende på "Min side", sammenlignet med Telenor sin variant hvor du kun får oversikt over spesifisert mot 15 kr mnd, og da først etter fakturering har funnet sted.

 

Av negative ting jeg kan påpeke er at det koster 99 kr i engangsbeløp for å reservere seg mot at mobilnummeret ditt skal utleveres til opplysningstjenester per tlf/papir/nett, noe som er gratis hos andre mobiloperatører, og 10 kr mnd for personsvar-tjenesten på flere av abonnementene deres, noe som også er gratis hos flere av konkurrentene.

Lenke til kommentar

edit:

angående oppsett til wap/mms og sånn, så spurte telefonen min om jeg ville ha oppsett fra telenor eller ventelo når jeg startet første gang, jeg valgte da ventelo, og det var det...

 

Fikk du valget mellom Telenor og Ventelo når du lastet ned fra hjemmesiden til LUDO (med tilsendt passord) ? Hos meg kommer bare Ventelo og har i realiteten ikke noe annet valg.

 

Nei, min telefon laster ned oppsett selv. Den viste valg på skjermen om jeg ville ha oppsett fra telenor eller ventelo. Ventelo er riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...