eksteinberg Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hei, er en fersking er på forumet, og også veldig ny som bruker av smartmobil. Har hatt en HTC Desire HD i litt over en uke nå, og oppdaterte nylig til den siste versjon Android (2.2.1). Mobiloperatøren min er OneCall. Har jobbet med å organisere kontaktene mine, og har koblet telefon, Google, Facebook og jeg tror HTCSense kontakter også (var litt rot med å opprette sense-kontoen, må antakelig gjøre det på nytt). Men kontaktlisten min ser forsåvidt bra ut nå. Ok, nok bakgrunnsinfo, her er problemet: Jeg har mottatt èn sms fra Leger uten grenser (masseutsendelse), èn sms fra Bellona (masseutsendelse), og flere forventede sms fra "Difi", som er engangskoder jeg får underveis i innloggingsprosessen når jeg logger meg på offentlige nettsider via "MinId". Problemet er at alle disse sms'ene kommer fra en av vennene mine i kontaktlisten min!! En kompis av meg som heter Bjørn!! Han vet jo naturligvis ingenting om dette (jeg nevnte det til han). Men de nevnte sms'ene er på min telefon alle fra Bjørn!? Hva i alle dager kan forårsake dette? Det som bør nevnes er at hvis jeg skifter fra den vanlige meldingsapplikasjonen og går over til den ene av de 7 forhåndsinstallerte startskjermene der de 8 siste meldingene ligger som en bunke kort man kan bla gjennom (vet ikke hva den meldingsvisningen heter).. DA vises de samme meldingene med korrekte avsendere! Men trykker jeg på ikonet som ser ut som 3 vannrette strek under disse "kortene", da ser visningen lik som den gjør i hoved-meldingsapplikasjonen, og de samme meldingene ser ut som de er fra Bjørn igjen.... Er det noen som har hørt om noe slikt, og som kan forklare hva som skjer her? Ville sette meget stor pris på hjelp :-) Lenke til kommentar
JohnnyBravvo Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Har samme problemet selv.. Lenke til kommentar
eksteinberg Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Har samme problemet selv.. Nå har det nettopp skjedd noe som har fått problemet til å "fikse seg selv", men om det er permanent eller bare midlertidig får tiden vise.. Her er hva som skjedde: Jeg skrev en ganske lang sms til noen, og når sms'en nådde en viss lengde ble den jo automatisk konvertert til en MMS, slik den skal. Når jeg så sendte avgårde den MMS'en, kom skjermbildet opp med den vanlige oversikten av sms-utvekslinger jeg har hatt. Det som da skjedde, var at ca et halvt sekund etter sms-oversikten dukket opp, la jeg tilfeldigvis merke til at en av de meldingene som fortsatt lå der med feil avsender, skiftet til korrekt avsender rett foran øynene mine! Jeg sjekket de andre jeg visste om som var feil, og de hadde også rettet seg selv! Som en siste test logget jeg meg på PC'en med MinId hvor jeg da fikk en engangskode sendt på sms fra Difi, og denne gangen hadde den rett avsender!! Så ikke vet jeg hva som har skjedd, men du JohnnyBravvo kan jo også prøve å sende (til en av dine kontakter) en lang sms som blir konvertert til en MMS, og det ville være interessant å se om problemet retter seg for deg også...? Håper det, og håper det er en permanent fix :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå