Gå til innhold

studiekompetanse hjemme / eiendomsmegler

vimsema

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg må bare stille noen spørsmål, er sikkert laget mange tråder om det tidligere men synes det er greit å få svar på akkurat det jeg lurer på.. ;)

For tiden så er jeg ei jente med mye "baller i lufta", jeg er nettopp begynt som lærling i et litt "sært" yrke, som jeg vil veldig akkurat nå, men det er ikke en ordentlig utdanning, og det kan også bli vanskelig å få en ordentlig oversikt over hva jeg vil tjene fremover, pluss at min inntekt vil bli veldig ustabil, har jeg på følelsen av.

Har ingen videregående utdannelse, da jeg har vært veldig i tvil om hva jeg vil bli og nå har jeg også en sønn på 1 år.

MEN, jeg vil gjerne ha en utdannelse, som jeg evt. kan falle tilbake på senere, eller benytte meg av i stedenfor denne jobben som jeg nå går inn i.

Så jeg har tenkt på eiendomsmegler. Min far har mange kontakter innenfor dette yrket og jeg vet at om jeg har utdannelsen vil det antageligvis ikke bli noe problem for meg å få meg jobb.

Vil heller ikke gi opp den læreplassen jeg har nå, og tenker da å begynne på generell studiekomeptanse ved siden av jobb til sommeren.

Så lurer litt på, hvor lang tid vil det ta meg å få ferdig en studiekompetanse som privatist, si via NKI eller noe slikt, og er det noe som er "mulig å klare" med jobb og barn ved siden av? Lurer også på om noen vet hva som kan være best å velge med tanke på mattedelen, praktisk eller teoretisk når man tenker å gå videre som eiendomsmegler..

Noen som har gått denne veien enten med dette yrket eller et annet, som kan fortelle litt om sine erfaringer og hvordan det ble for de?

Jeg vil jo så gjerne, men vil jo helst ikke gape over for mye heller, har jo sønnen min å tenke på som også skal ha det han trenger av tid og oppmerksomhet..

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det vil bli lettere å gi deg et tilfredsstillende svar hvis du gir oss litt mer info.

Hvor gammel er du?

Har du noe arbeidserfaring?

Du sier at du har ingen videregående utdannelse. Betyr det at du aldri har gått på videregående, eller at du ikke fullførte utdannelsen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...