chrizz Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg har en ekstern Seagate 1TB/7200rpm/32MBcache/USB2.0 fra februar i år som har fungert flott frem til i dag. Nå blinker (raskt og kanskje noe svakere enn vanlig) plutselig lyset på hardisken og den dukker ikke opp på utforskern. Noen som har noen innspill? Har hørt det kan være at jeg har bruket feil adapter og at dette har konka den. Ellers, er det håp om at den fortsatt lever hvis jeg setter den i et nytt eksternt kabinett? Lite keen på å sende den på reperasjon/garanti..stress Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Hvis den ikke dukker opp i windows (og den heller ikke dukker opp i disk mangement i computer manager) så er det sansynig at disken ikke kobler til maskinen skikkelig. I min erfaring er det som regel USB chippen som ryker på de mest standard eksterne harddiskene når de plutselig slutter å fungere. Dette er jo relativt enkelt å teste ved at du tar ut disken fra sitt kabinett og kobler den direkte på maskinens hovedkort midlertidig. Fungerer den da så kan du enten bruke den slik som den står, eller kjøpe et nytt ekstern USB kabinett for den (koster lite). Jeg ville dog testet den dirkte i hovedkort FØR du kjøper noe nytt ekstern kabinett - bare så du ikke kaster bort penger på noe som du ikke vet om vil fungere. Kan du derimot ikke finne disken selv i BIOS mens den er tilkoblet direkte - og du kan utelukke evt. jumper-relaterte problemer (for eldre disker) så er det en god sjanse for at selve disken er død. Husk at du har 5 års reklamasjonstid på det meste av slike elektroniske varer hvis noe viser seg å være dødt. -Stigma Endret 27. desember 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå