Gå til innhold

Vurderer kjøp av Android telefon! Tips?


Mr Womack

Anbefalte innlegg

Hei. ei i familien fikk Android telefon til jul (Samsung Galaxy S).. da jeg tok en kikk på denne, blei jeg veldig fasinert.. fikk lyst på en slik etterhvert..

 

men hvem bør jeg velge? Noen tips?

 

jeg har sett ut 2 stk.

 

1. Iphone 4

 

2. Samsung Galaxy S

 

 

Har hørt at alt koster på Iphone.. som f.eks nedlastning osv. gps osv.

men er dette sant?

 

kan dere gi meg fordeler og ulemper ved slike telefoner.. jeg har i dag Sony Ericsson W995.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iPhone kjører ikke Android som operativsystem.

 

Nei ok, men jeg syns det kan ligne eller på en måte sammenlignes med Android da, hvis du skjønner.. nesten samme oppsette..

 

 

Blant androidtelefonene er Samsung Galaxy S et godt valg hvis du er villig til å legge ned så mye penger i det :)

 

Ja, jeg har akkurat kjøpt Samsung Galaxy S i julegave til lillesøsteren min.. den koster rundt 5000 kr da.. men jeg skal ha med abonnement da.. Hu må ha kontantkort.

 

Hva hadde du gått Galaxy S eller Iphone? det finnes kanskje flere slike telefoner også?!

Lenke til kommentar

Jeg forstår hva du mener med at de ligner, fordi det gjør de naturligvis. Tro meg når jeg sier at det er STOR forskjell på hva de kan tilby, hvilket er hovedgrunnen til at folk går for enten android/iphone.

 

Av telefoner du bør vurdere kan jeg nevne:

HTC Desire - god og stabil androidtelefon som gjør det aller meste på en god måte

HTC Desire HD - stor, kraftig og rask androidtelefon

LG Optimus One - billig og annerkjent androidtelefon

Nokia N8 - kjører Symbian^3 operativsystem som ikke ligner noe særlig på hverken iPhone eller android. Hovedgrunnen til å kjøpe denne telefonen er hardware da den har det desidert råeste kameraet, god lydkvalitet, ekstremt god byggekvalitet, masse internminne og gode tilkoblingsmuligheter (usb 2.0, bluetooth 3.0, HDMI ut og sending til radio).

 

Det kommer an på hva du vil ha fra telefonen. Blant de 4 listet overfor samt Samsung Galaxy S har du mange kategorier dekket. Hva føler du passer deg best?

Lenke til kommentar

okei men leste her at Desire HD trolig har dårlig batteri tid.. stod noe om det i testen på Amobil.no men det er vel bare å slå av alt som heter 3G, Bluetooth osv. så går det vel bedre.

 

Nokia N8 har skikkelig bra kamera også...

 

vet noen hvilke abonnementoperatører man kan ha hos Iphone? kun Telenor kanskje?

 

 

trur jeg går for en av disse:

 

1. Samsung Galaxy S

 

2. Iphone 4

 

3. HTC Desire HD

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar

Du må lade Desire HD hver natt. Hvis ikke du bruker telefonen EKSTREMT mye går dette fint :) Hvis batteritid er viktig er N8 en god kandidat, med knall kamera. Samsung Galaxy S har også grei batteritid og har en helt fantastisk skjerm.

 

Angående abonnement... Unngå alt av Telenor og Netcom

Lenke til kommentar

Om man skal drive å vente på nye modeller hele tiden så får man aldri kjøpt ny telefon, det kommer alltid noe bedre. En måned kommer iPhone 5, en annen kommer Desire 2.

 

Sterkt uenig. I hovedsak bringer dagens nye modeller noe unikt til markedet.

 

N8 - kamera og multimediekonge.

Desire Z - toppspekka androidtelefon med tastatur

LG Optimus One - relativt billig android telefon som likevel yter svært bra på basic tasks

 

Hvis man etterlengter noe spesielt er det ingenting i veien med å vente på en spesifik modell. Trådstarter her virker som om han vil ha en Samsungtelefon. Gitt diverse bugs på Galaxy S vil jeg tro det er verdt å vente på Nexus S/Galaxy S2 da Galaxy S i utgangspunktet er en svært bra telefon og bugs bør være rettet i disse to.

 

Når det er sagt, det vil såklart 'alltid' komme noe bedre. Hvis man vet konkret hva man vil ha eller andre kan finne frem til det med deg, er det ingenting i veien med å vente på spesifikke modeller som man kan vite med stor grad at kommer. Med CES og Barcelona rett rundt hjørnet tror jeg spesielt det er lurt å vente for noen som har god tid :)

Lenke til kommentar

Skal du ha en android-telefon kan jeg absolutt anbefale Desire HD. Kom fra Nokia n97 og det er ganske utrolig hvor mye bedre denne telefonen er. N97 var riktignok flaggskipet til Nokia for 1.5 år siden(men den var egentlig utdatert da den ble lansert)

Enorm og lyssterk/fargerik skjerm og ekstremt kjapp chipset gjør det til en fornøyelse å gjøre alt på Desire hd telefonen. Spill starter på et sekund og surfing er omtrent som på pc (mye pga. 4,3" skjerm). Ser to svakheter med telefonen, nemlig et så som så kamera og batteritiden.

 

Om du ikke er like opptatt av den friheten android tilbyr(bla. syntes jeg widgets o.l er et must) er iphone4 et godt valg, men dog dyrere. Får vel den billigeste for 5000, men dette er kun 16GB, noe som er litt kjipt da en ikke kan bruke minnekort i disse telefonene.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Ser to svakheter med telefonen, nemlig et så som så kamera og batteritiden.

 

Ja, alle jeg har snakka med om Desire HD misliker batteritiden.. derfor jeg er usikker på om jeg kjøper denne telefonen..

 

Jeg kjøper Galaxy S da av de to.. for tror nemlig Galaxy S har bedre batteritid enn Desire HD!

 

Gitt diverse bugs på Galaxy S vil jeg tro det er verdt å vente på Nexus S/Galaxy S2 da Galaxy S i utgangspunktet er en svært bra telefon og bugs bør være rettet i disse to.

 

Tror jeg venter litt til og ser om Galaxy S2 kommer.. :D

Den hørtes spennende ut :p

Lenke til kommentar

Ser to svakheter med telefonen, nemlig et så som så kamera og batteritiden.

Ja, alle jeg har snakka med om Desire HD misliker batteritiden..

 

 

ALLE smartphones har "dårlig" batteri. Men det blir betre etter fleire laddesyklusar. Det er så typisk at folk lagar stor ståhei på nettet etter kun 1 oppladding.

Har hatt telefonen i snart 3 veker no. Batteriet er på 76% etter eitt døgn med lav/medium bruk, dvs. surfing med wifi, knipsa eit par bilete, sjekka klokka no og då, litt SMS.

 

Den største straumslukaren på telefonen er skjermen, og ein kan ofre litt lysstyrke for å få betre batterilevetid.

Desire HD er ein flott telefon uansett, og har ikkje verre batteri enn f.eks. iPhone 4 og HTC HD2, etter det eg har høyrt frå venar og bekjente.

Lenke til kommentar

Telefonen som sannsynligvis er den som har hatt rykte på seg for å være 'galaxy 2' er Samsung Infuse som ble vist frem offisielt første gang for 4 dager siden: http://www.engadget.com/2011/01/05/samsung-infuse-4g-announced-for-atandt-4-5-inch-super-amoled-plus/

 

Spørsmålet er om Samsung for eksempel også har en modell for Europa (da sannsynligvis med et annet navn og identisk design/specs) ;) Antar vi får høre om dette på mobilkonferansen i Barcelona om kort tid!

Lenke til kommentar

Det står en sak om en ny Galaxy på forsiden her nå.. :D

 

hva trur man om den?

 

jeg så også et tilbud i Elkjøp-avisa i går.. Samsung Galaxy med Champion 239 abonnement til 199 kroner.

 

det er det samme abonnementet jeg har i dag. Synes dere jeg skal vente å la sjansen gå fra meg eller slå til på det?

 

Eller vente en liten stund til å se om den forside telefonen fra Samsung blir noe bedre?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...