NeEeO Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hei, er 14år. Jeg har bestillt HTC Desire HD. Det som er, er at det er mange som stjeler på skolen vår. Dette er den andre mobilen min, den første mobilen min var bare ren Shit. Nemlig Sony Ericsson k810i. Nå skal jeg få noe veldig veldig større, den kalles Mobilenes konge. H T C D E S I R E H D ! - Denne mobilen er veldig bra. Og den vil jeg ikke miste. Så fikk jeg høre om HTC Sense, noe som er veldig positivt i den situasjonen jeg er i. Hvordan fungerer HTC Sense? hørt om sånn at man kan se på et kart, der mobilen befinner seg..og man kan ringe i full volum..ta backup, låse telefon..Osv. Men Det med å spore mobilen, er det greit? liksom hva om noen stjeler den, kan de unngå at den blir sporet opp VIA HTC sense? . Tusen Takk, Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 De nyeste htc-ene skal visst ha denne sporefunksjonen. Er ikke helt sikker om "tyver" kan hindre dette, men hva om du bestiller ei billig forsikring hos operatøren din? Jeg har hos telenor, og betaler 39,-/mnd. Da er den sikret mot tyveri og skade. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Forsikring er lurt, men jeg tror HTC sens skal kunne tracke, låse og ta en wipe av telefonen. Dessuten er det bare å opgi IMEI(?) nr. til politiet, slik at telefonen ikke kan bli brukt av tyvene. Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Ta en titt her: http://www.dinside.no/855341/hva-om-mobiltelefonen-din-ble-stjaalet Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Vil helst ikke rette deg, men bare et lite tips til videre, ikke lag unødvendige mellomrom Fra spøk til revolver det beste du kan gjøre er å ha den i lommen. Under ungdomsskolen hadde vi skap med lås likevel klarte folk å knekke dem kun for å ta et par med hodetelefoner og en mobil dem ikke kunne bruke... Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 I lomma ? tror du den passer i jeans lomma mi? den er for svæær. Jeg har allerede forsikring fra netcom, forsikringen dekker både tyveri og skade..så vis jeg mister mobilen min, vil jeg få en ny en da? Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 I lomma ? tror du den passer i jeans lomma mi? den er for svæær. Jeg har allerede forsikring fra netcom, forsikringen dekker både tyveri og skade..så vis jeg mister mobilen min, vil jeg få en ny en da? Ja, jeg mener du skal få en ny da Hos Telenor får du ny, men du må betale et gebyr på 300kr, hvis jeg husker riktig Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Den kan ikke bli sporet om de skrur den av Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 I lomma ? tror du den passer i jeans lomma mi? den er for svæær. Jeg har allerede forsikring fra netcom, forsikringen dekker både tyveri og skade..så vis jeg mister mobilen min, vil jeg få en ny en da? Godt gjort å kjøpe en mobil du ikke får plass til i lommen din. Da kan du like greit kjøpe Ipad/Android tablett. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 I lomma ? tror du den passer i jeans lomma mi? den er for svæær. Jeg har allerede forsikring fra netcom, forsikringen dekker både tyveri og skade..så vis jeg mister mobilen min, vil jeg få en ny en da? Jeg har HTC HD2 (samme størrelse som HTC Desire HD) jeanslomma. Og nei, den er ikke svææææær. Det er ikke et slott du skal få deg. Ting du ikke vil ha stjelt har du i bukselomma inntil låret så slipper du å tenke på den saken. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Mulig det har skjedd ting det siste halvåret med Sense, men jeg hadde en HTC Desire (første utgave) med meg til syden i sommer, og den ble stjålet. Jeg ringte opp telefonen så fort jeg merket at den var borte, men den var allerede slått av. Så tenkte jeg jo "Jeg har heldigvis installert programvare som gjør at jeg kan finne den, og har registrert den på nettsiden deres, så jeg kan spore den opp." Selvsagt husket jeg ikke passordet...! Så jeg fikk ikke forsøkt å spore den før jeg kom hjem, men den var fremdeles avslått. Eller så kan det hende de hadde byttet SIM-kort, for så vidt jeg skjønte gikk søkemotoren på telefonnummeret... Jeg rapporterte den som stjålet der nede, og registrerte også IMEI nummeret hos politiet, så forhåpentligvis får ikke tyvene brukt den til stort. Jeg fikk igjen en del penger da, på forsikringen. Får håpe det nye systemet finner selve telefonen uavhengig av SIM-kort. Men har de slått den av får du vel uansett ikke sporet den før de velger å slå den på igjen. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 I lomma ? tror du den passer i jeans lomma mi? den er for svæær. Jeg har allerede forsikring fra netcom, forsikringen dekker både tyveri og skade..så vis jeg mister mobilen min, vil jeg få en ny en da? Jeg har HTC HD2 (samme størrelse som HTC Desire HD) jeanslomma. Og nei, den er ikke svææææær. Det er ikke et slott du skal få deg. Ting du ikke vil ha stjelt har du i bukselomma inntil låret så slipper du å tenke på den saken. Det positive er at den passer i jakkelooommmmaaaaa, vi har jakka a men har den alllltiiidd på stolen, der jeg sittteeeerrr. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Husk for all del å legge den med skjermen inn mot låret, så kan mye vere gjort dersom du skulle dullte borti ett bordhjørne eller hva det enn måtte vere. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 I lomma ? tror du den passer i jeans lomma mi? den er for svæær. Jeg har allerede forsikring fra netcom, forsikringen dekker både tyveri og skade..så vis jeg mister mobilen min, vil jeg få en ny en da? Jeg har HTC HD2 (samme størrelse som HTC Desire HD) jeanslomma. Og nei, den er ikke svææææær. Det er ikke et slott du skal få deg. Ting du ikke vil ha stjelt har du i bukselomma inntil låret så slipper du å tenke på den saken. Det positive er at den passer i jakkelooommmmaaaaa, vi har jakka a men har den alllltiiidd på stolen, der jeg sittteeeerrr. Du burde i alle fall ikke ta deg en tur til Praha eller andre byer med veldig mye lommetyveri. De tømmer jakkelommene dine når den henger på stolen uten at du merker noe som helst. Lenke til kommentar
Trixz Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Vis du er så redd for at tlf din skal bli stjålet så hadde jeg aldri dratt med meg mobilen på skolen, og du som er 14år er såppas uansvarlig og glemmer fort. Hadde jeg vært deg så hadde jeg latt HTC Desire HD bli igjen hjemme, også hadde jeg tatt med meg en gammel mob som igjen har lyst på. Kjøp deg en mob som koster 300 spenn, ingen har lyst på den haha, men som sagt, 14år også ha med seg en mob til 5k er som å be om få den stjålet vis skolen deres har et så stort problem. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Vis du er så redd for at tlf din skal bli stjålet så hadde jeg aldri dratt med meg mobilen på skolen, og du som er 14år er såppas uansvarlig og glemmer fort. Hadde jeg vært deg så hadde jeg latt HTC Desire HD bli igjen hjemme, også hadde jeg tatt med meg en gammel mob som igjen har lyst på. Kjøp deg en mob som koster 300 spenn, ingen har lyst på den haha, men som sagt, 14år også ha med seg en mob til 5k er som å be om få den stjålet vis skolen deres har et så stort problem. Hvordan vet du at jeg e uansvarlig og glemmer fort? Lenke til kommentar
Trixz Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Du er 14år så trenger jeg å si noe mer, selv vært 14 og vet ossen det er. Og siden du er redd for at mobilen din skal bli stjålet på skolen din, så hadde jeg heller aldri tatt den med. Gå rundt å være paranoid hele dagen pga man er redd den skal forsvinne er utrolig kjedelig, har selv blitt stjålet fra på skolen under en gym time, da hadde de vært i skolesekken, rappet 1stk headsett til 1000 spenn, 1 mobil til 4000 spenn, skolebøker og et penal, så enten de som tok dette hadde jævelig dårlig råd eller så gjorde de dette på å ha det morro. Men det som er litt kjipt for personen var at jeg fant ut hvem som hadde gjort dette noen mnd etter, da kontaktet jeg rektor, og sendte regning hjem til han som hadde stålet tinga mine. Men kan si at når jeg ble fra stjålet tinga så var jeg 14år, var på en måte min skyld og siden jeg var uforsiktig med å la tinga ligge i skole sekken uten tilsyn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå