Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med DIR-655 og 24 ports gigabit switch

Anbefalte innlegg

God jul!

Tenkte å benytte deler av ferien til å oppdatere nettverket hjemme, slik det var koblet opp, gikk alt meget sent. Jeg har en D-link dir-655 tyrådløs ruter, som tidligere ble koblet sammen med et flertall mindre switcher, noe som tydligvis ikke var helt opptimalt. Dermed tenkte jeg at det å spandere på meg en ordentlig swicth, type 24 porter og gigabit muligens ville forbedre ytlesen. Men, desverre for meg, er det et eller annet som er feil.

Hvis jeg kobler ruteren til uttaket i veggen (hjemmesentralen til Lyse), og ikke kobler switchen til ruteren, fungerer alt som før. Trådløst er helt i orden, og jeg får internett dersom jeg kobler en nettverkskabel direkte på ruteren.

Med en gang jeg kobler til switchen, ramler alt sammen. Trådløst faller ut, eller, det står oppført som et trådløst nett, men er umulig å koble seg til. Og dermson jeg igjen prøver med en nettverkskabel, enten i switchen eller i ruteren, er det null internett.

Det siste jeg prøvde, var og oppdatere ruteren til siste firmwareversjon, uten velykket resultat.

Switchen er av merket Planet med modellbetegnelse GSW-2401 v.4.

Noen forslag til hva som kan forårsake problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...