Gå til innhold

Bestille softgun fra utlandet - toll?

Zw33t

Anbefalte innlegg

Først vil si at jeg har søkt og spurt rundt om dette, men det var mye gammelt og ble bare mer forvirret med alle forskjellige svarene..

Vi er tre kompiser som tenker på å bestille softgun fra gunner airsoft. Har lest at det kan være man slipper å betale toll, kan noen forklare dette bedre?

Og hvordan er det med posten i Norge, tar de mye for å få pakken videre?

- Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Det burde jeg nevnt. For bestillinger fra Norge så er det ingen gebyr annet enn frakt osv. De seriøse forhandlerne i Norge selger forøvrig bare til folk over atten om noen skulle lure.

Det har jo kommet noen nye visa-kort for de som er under 18 år, disse kan man bestille på nettet med (noe man ikke kunne med de gamle visa kortene). Vet du om det har noe å si, eller er det fortsatt ulovlig for de under 18?

Lenke til kommentar

Softgun og luftvåpen faller inn under våpenloven og du må være 18 år for å eie lovlig i Norge. Du kan derimot etter 6 måneder i godkjent NASF (Norsk Airsoft Forbund) klubb søke til politiet om disp til å eie fra du er 16 år. Dvs. tidligst 16 og et halvt år før du kan eie våpen selv.

Lenke til kommentar

Softgun og luftvåpen faller inn under våpenloven og du må være 18 år for å eie lovlig i Norge. Du kan derimot etter 6 måneder i godkjent NASF (Norsk Airsoft Forbund) klubb søke til politiet om disp til å eie fra du er 16 år. Dvs. tidligst 16 og et halvt år før du kan eie våpen selv.

Ok, mye nyttig informasjon der. Forresten,vet du om det er 18 år for bestilling av alt over nett?

Lenke til kommentar

ok, takk for svar her.

Er ingen fast aldersgrense for bestilling i Norge nei, og kan jo bestille i oppkrav de fleste plasser. Er det ikke mulig å bestille i oppkrav så kan det være et problem sia ikke alle kort har kortnummer, og kan da ikke brukes på nettet.. broren min kan, men jeg kunne ikke når jeg var 16-17.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...