tunkguru Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Bygger en kjellerstue med hjemmekino. Ca 24 kvm. Foreløpig har jeg handlet på et ganske stramt budsjett: Yamaha RX-V767 3990,- (en dags web-tilbud på elkjop.no) Jamo S606 HCS3 3990,- (LEFDAL tilbud før jul) Mangler bilde og sub. Så nå at LEDFAL selger 63" Samsung plasma til 17995,- (PS63C7705XXE). Den kostet 22995,- før jul og har den prisen på komplett.no. Lyd og Bilde har gitt denne "Spesielt Anbefalt" i høst. Spørsmålet er om jeg skal ha den (150cm bred) eller projektor+lerret til samme pris (max 210cm bredde) Rommet kan lett blendes til stummende mørke. Jeg ser i hovedsak film fra DVD og BD, men også litt PS3 gaming. Har hørt på mange forskjellige meninger-- "jeg ville hatt Plasma." "Jeg ville heller hatt Projektor"-- uten at de røper argumentene bak. Mine tanker er: Plasma: Enkelt å slå på og bruke (for barna og konemor i huset). Kan ha normal stuebelysning. Mindre kabling. Slipper lampebytte og evt justeringer fokus, keystone o.l.) Projektor: Enda større. Bedre kino følelse? Med annonsert tilbud på god 63" så heller jeg mot den. Knut Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Bygger en kjellerstue med hjemmekino. Ca 24 kvm. Foreløpig har jeg handlet på et ganske stramt budsjett: Yamaha RX-V767 3990,- (en dags web-tilbud på elkjop.no) Jamo S606 HCS3 3990,- (LEFDAL tilbud før jul) Mangler bilde og sub. Så nå at LEDFAL selger 63" Samsung plasma til 17995,- (PS63C7705XXE). Den kostet 22995,- før jul og har den prisen på komplett.no. Lyd og Bilde har gitt denne "Spesielt Anbefalt" i høst. Spørsmålet er om jeg skal ha den (150cm bred) eller projektor+lerret til samme pris (max 210cm bredde) Rommet kan lett blendes til stummende mørke. Jeg ser i hovedsak film fra DVD og BD, men også litt PS3 gaming. Har hørt på mange forskjellige meninger-- "jeg ville hatt Plasma." "Jeg ville heller hatt Projektor"-- uten at de røper argumentene bak. Mine tanker er: Plasma: Enkelt å slå på og bruke (for barna og konemor i huset). Kan ha normal stuebelysning. Mindre kabling. Slipper lampebytte og evt justeringer fokus, keystone o.l.) Projektor: Enda større. Bedre kino følelse? Med annonsert tilbud på god 63" så heller jeg mot den. Knut Jeg har selv holdt meg til projektor, man får rett og slett mer størrelse for pengene. TV-er er altfor store å dyre til at jeg vil ha dem til hjemmekinoen mkin. Derimot er det litt lyd fra en projektor. Jeg har somregel høyt volum, så det har ikke noe å si, men en projektor bråker valigvis som en stor kraftig PC. Jeg anbefaler deg å gå for projektor for jeg har vært fornøyd med en, og du får en med full HD for bare 8'000 på komplett.no. Bare vær obs på å kjøpe det DU blir fonøyd med. Lykke til! PS: Skal du kjøpe en TV, så kjøp LED med 3D, alt annet er waist of money, siden du oppgraderer til det innen fem år uansett:P Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Du får ikke ordentlig kinofølelse med en TV, skal du ha hjemmekino må du jo ha projoktor. har selv en Epson EH-TW3600. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå