keirikl Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 hei, har lagt ut noen forskjellig tråder her, så delene jeg har på pc'en er enkle å finne.. men som det står i tittel, pc'en slår seg av etter uventet avslutning pga: C:\Windows\MEMORY.DMP det her skjer imens jeg lager raid 0 i windows, med prgrammet intel matrix storage console. og istad fikk jeg også en uventet avslutning men det var pga bluescreen, husker ikke hva koden var, men finnes det en måte å finne tilbake den koden? takk for alle svar Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Men du... den Raid 0 som du prøver deg på____ Er det slik at du Installere Windows på den 2TB som en partition, eller Installerer du windows i en feks 100GB partition? En 100GB partition vil etter Raid 0 gi deg en 200GB volume. Deretter kan du lage et volume nr 2 hvis du vil, men dog ikke med mange GB. Resten av diskene kan vel forbli ubrukt, siden det eneste du trenger nå er spill, ikke sant? Og alt det til du kommer til bedre solution med disken-e som OS vil leve i. Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 bruker hele disken, men det fungerer ikke, også deler jeg den opp i en partisjon, men da fungerer heller ikke:/ ringte til dataservice. da fortalte han at jeg trolig mangla, raid driver, men hvor får jeg tak i den? bruker hele disken, men det fungerer ikke, også deler jeg den opp i en partisjon, men da fungerer heller ikke:/ ringte til dataservice. da fortalte han at jeg trolig mangla, raid driver, men hvor får jeg tak i den? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Ok, hvor stor er den partition du lager? kan du si noe om det? Og som sagt tidligere, du tester, så det er ikke så farlig med å feile. Starte med å lage en partition på 50GB feks. Ta gjerne bilde fra diskbehandling etter du har installert, og ta gjerne bilder fra Intel Rapid når du prøver å lage Raid. Du har snipping tool i windows, så bruke den. Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 obs! glemte å si, at jeg har avinstallert OS'et, eller bare sletta det, pga at raid'en jeg prøvde gjorde så pc'en ikke greide å boote.. Lenke til kommentar
johome Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) Jeg tror du skal slite med å boote opp et array på 4TB. Tror rett og slett ikke at BIOS takler det. http://www.sevenforums.com/installation-setup/124463-raid-0-problems.html EFI BIOS kan derimot klare det (tviler på at du har det) Endret 28. desember 2010 av johome Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg tror du skal slite med å boote opp et array på 4TB. Tror rett og slett ikke at BIOS takler det. http://www.sevenforums.com/installation-setup/124463-raid-0-problems.html EFI BIOS kan derimot klare det (tviler på at du har det) oja, trolig derfor det ikke funka:) men takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå