Burritosen Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hei! Tittelen sier vel sitt. Drar i militæret nå i starten av januar, og jeg håper virkelig på å få spart en del penger når jeg er der. Skal opp i Indre Troms, så forhåpentligvis ikke veldig mye utgifter. Spm er vel egentlig til dere som har vært eller evt er i forsvaret nå. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Når jeg var inne fikk jeg ca 115 kroner dagen for å være der. Etter hva jeg husker, så TROR jeg at jeg hadde rett over 10 000 når jeg dimma. For det kjøpte jeg en Amd xp-m 24 watter Lenke til kommentar
K_H Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Sparte penger gjorde jeg ikke.. Ikke brukte jeg stort heller.. Men vi fikk også ca en hundrings pr dag.. Dekket inn pizza de dagene middagene var av den typen som jeg ikke engang ville gitt til hunden. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 43000 spenn inkludert dimmepengene. Har dem ennå.. Jeg suger på å bruke sparepenger :-S Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Var ferdig i 1998 og hadde da spart opp ca 25.000,- inkludert dimmepengene. Hvis du liker å feste, eller ikke takler maten i messa så vil du nok ikke klare å spare stort. Lenke til kommentar
Burritosen Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 Fester ikke mye, og ikke særlig kresen. Håper på å få spart en del. Takk for svar Lenke til kommentar
ogrunde Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Av egen erfaring vil jeg si at det er små muligheter for å spare dagpengene i militæret. Joda, staten dekker det meste av tjenesteoppholdet ditt som innlosjering, mat og klær, men dagpengene er ment til å dekke toalettartikler som såpe, shampoo, barbersaker og lignende. Andre utgifter du har er eventuelt røyk/snus, pubrunder på den lokale puben der oppe og mobiltelefon (Har du dame blir den jævlig dyr) Da jeg var inne for 2 år siden fikk vi 3500 kroner i måneden. Jeg hadde BSU-trekk på 500 kroner hver måned og hadde aldri mye penger. Streiker mobilen din er plutselig en månedslønn brukt opp for å erstatte denne til et eksempel. DIMMEPENGENE derimot! Jeg fikk godt over 30 000 ved endt tjeneste. I dag det garantert steget enda mer. Disse kan du du se på som sparing og putte på høyrentekonto eller i BSU'en din. Ser frem til å høre fra deg om hvordan det går med sparingen. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Jeg har klart å spare opp rundt 7000kr siden slutten av oktober. Jeg har en dagslønn på 150 kr. Det kommer helt an på hva du gjør med pengene. Mange andre i troppen min har spart opp langt mindre, men disse snuser i tillegg til at de er litt oftere på butikken enn meg. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Sparte ikke en krone jeg. Var i indre troms selv. Nå er dimmepengene også borte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå