Krokanrull Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Hei Det gjelder canal digital og dekoderen Mediamaster 9802S fra Nokia. Nå har jo visse kanaler fra Canal Digital (TVnorge, max osv) gått over til Thor 5 eller 3(?) (skjedde vel egentlig i høst)men, altså til en ny satellitt. Å oppdatere kanalene som vanlig finner den ikke alle. Hvordan få inn denne nye satellitten da jeg ikke kan velge denne? Fint om noen svarte. Greit å få inn det som det blir betalt for. Thor 1grad vest er den som er inne fra før. Endret 27. desember 2010 av Krokanrull Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Er det ikke mulig å få inn TVNorge samt de andre kanalene på denne parabolen? edit. Dump Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Nå er det svært lenge siden jeg hadde en 9802 (elendig hardware), men er det ikke en meny hvor du kan velge frekvens etc manuelt? Det er et problem med mange mottakere at de ikke har disse nye kanalene programmert inn, så man må velge manuell modus. Parametrene for 1 West finner du her: http://www.telenorsbc.com/templates/page.aspx?id=673 Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Hmm, takk. Men jeg tenker som så, er jo bare Thor 1grad vest der. Hvordan skal jeg få den til å oppfatte signalene på den nye Thor? Er vel Thor 6 dette da? TVNorge, MAX osv. Endret 6. januar 2011 av Krokanrull Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 En tuner vet ikke noe om at det er flere satelitter der, så om det er Thor 1 eller Thor 6 har ingen betydning. Tuneren er som regel programert til å vite om 'stasjoner' (transpondere). Hver 'stasjon' har en frekvens, H eller V polarisering, pluss litt til. Så når vi ber tuneren søke etter kanaler så ser den bare gjennom denne listen. Men nå er det kommet nye 'stasjoner' som ikke eksisterte før, og disse må man derfor søke etter manuellt. 1 Lenke til kommentar
Torelo Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Prøv å gå inn i menyen og velg kanalsøking,tror det skal ligge under systemoppsett, velg manuelt søk. Her kan du legge inn en del parametere manuelt. Prøv med: Transponder frekvens 10872 Polarisasion H Symbolrate 24500 FEC 7/8 Trykk deretter OK. Flere år siden jeg var borte i denne tuneren,så garanterer ikke at det lykkes. 1 Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 Takk for svar. Skal prøve neste gang. Gir tilbakemelding om det fungerer. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Dette fungerte. Kjempegreier. Takk til alle bidrag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå