Gå til innhold

HOKs vei til å bli en villmann

HOK

Anbefalte innlegg

Dagens økt

Benkpress 4*4 70kg

Franskpress 3*10 32.5kg

Rygghev 3*15

Ble lite styrketrening i dag. Var med fattern, og siden vi trente på morgenen før han skulle på jobb, så ble det egentlig litt lite tid. I tillegg skulle jeg ikke trene noe bein, da jeg har valgt å ta en-to uker fri fra styrketrening for beina nå når jeg er ferdig med programmet fra ortopeden. Vil også fokusere mer på løping utover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens økt

Knebøy 3x8 70kg

Markløft 3x8 50kg

Stående roing 3x8 50kg

Triceps nedtrekk 3x8 15kg + 2x15 fail, 12.5 fail osv nedover.

Rygghev 3x15 +10kg

Planken 3x30sek

Kjempebra økt. Alt gikk bra i dag. Ekstra imponert over stående roing. Masser av energi. Jeg rett og slett storkoste meg i dag. Og ja, jeg har valgt å utsette bein-pausa en liten stund til.

Endret av HOK
Lenke til kommentar

Dagens økt

Rolig langkjøring i dag. Løp i underkant av én time. Gjennomsnittspulsen var 149, og var ikke oppe på mer enn 161 i max. Føltes veldig bra å løpe i dag. Fant et perfekt tempo å løpe i, og måtte ikke stoppe og gå en eneste gang. Veldig deilig, og ikke minst motiverende. Det ser ut til at jeg er inne i en nydelig treningsuke. Virkelig fått sansen for kondisjonstrening nå også. Hjelper at det går så smertefritt. Med unntak av litt smerte i føttene. Noe trykksmerter. Er vel på tide og kjøpe nye joggesko tenker jeg. Er over ett år de jeg har, og har brukt de en del, så er på tide å få seg noen nye. Når stipendet kommer blir det nye tenker jeg.

Lenke til kommentar

Dagens økt

Bakkeintervaller. Hardt. Slitsomt. Fryktelig gøy.

Varmet opp med fem minutter rolig løping. Deretter kjørte jeg fem bakkeintervaller. Løp opp en ca 30-gradersbakke på rundt 150m, og gikk ned igjen. Ekstremt hardt, men føler jeg klarte å holde et jevnt høyt tempo gjennom alle fem rundene. Da jeg var ferdig med det jogget jeg ned i ytterligere fem minutter før jeg tok kvelden. Bra økt. Må få lov til å skryte av meg selv at jeg er flink og er ute og jogger en fredagskveld.

Som jeg har sagt tidligere er det fryktelig gøy med jogging om dagen. Blir nok mer fokus på kondisjon i tiden fremover, da han jeg trener med ofte jobber. Og gidder rett og slett ikke å stikke og trene styrke alene. Så da blir det kondistrening.

Lenke til kommentar

Dagens økt

Kjørte bakkeintervaller i dag også. Samme bakke som forrige gang. Eneste var at jeg kun løp 4 løp, og ikke fem. Ellers var alt likt.

Hadde egentlig tenkt til å ta en rolig langtur i dag, men siden det er så forbanna glatt så utsetter jeg det til litt senere. Får heller ta noen lengre turer på sykkel til uka. Bruker 100 ganger så mye energi når hvert steg man tar glipper. Avsluttet dagen med litt uttøyning. Dette er noe jeg sjeldent gjør, og virkelig burde bli flinkere på. Kjenner jeg er litt småsur i beina etter løping tre dager på rad, så får ta det litt nøye i dag. Etterfulgt av treningsfri i morgen, så blir det nok bra til mandag :)

Lenke til kommentar

Dagens økt

Rolig langkjør. Nesten ei mil. Brukte ca én time. Gjennomsnittpulsen var 152, max 168.

Ble drit stiv i leggene etter ca 300 m. Tenkte jeg kom til å løpe meg av det, men det satt i hele treninga. Litt plagsomt. Tyder på at jeg må kjøpe meg nye joggesko snart. Sett bort i fra det var det en bra økt.

Lenke til kommentar

Dagens økt

Rolig langkjøring.

Tid: 55 min

Puls: gjsnitt 156, max 172

Kcal: 803

God økt. Litt slitsomt med all snøen som har kommet i dag. Blir ekstra tungt å løpe når gangveiene ikke blir brøytet. Men så er det jo også ekstra god trening.

Lenke til kommentar

Siden jeg har vært hjemme og knapt sitti foran pc'en, har det blitt dårlig med oppdateringer. Har i alle fall løpt litt. Litt rolig langkjør, og litt intervall.

Kjenner en rar smerte i leggen når jeg løper, og litt etterpå. Redd jeg kan ha dratt på meg beinhinnebetennelse. Får ta noen løpeturer til og se hvorvidt det utvikler seg. Ei uke fri fra trening i slutten av mars, så skal vel klare å holde ut til da uansett.

Lenke til kommentar

Dagens økt

Bakkeintervaller. Rett og slett digg og løpe bakkeintervaller i dag. "Fant" meg en ny bakke, som er litt lengre enn den jeg vanligvis har løpt i. Awesome, kjenner nesten forbedring for hver gang.

Lenke til kommentar

Dagens økt

Løp en runde hvor jeg på den ene kortsider fikk oppoverbakke. Spurtet da opp denne bakken, og jogget rolig resten av veien. God økt. Da kan jeg tillate meg å slappe av resten av kvelden med god samvittighet.

Ser av loggen at jeg ikke har trent styrke på rundt to uker. Må komme meg ned og få trent styrke i morgen! Da skal jeg ta en skikkelig økt, hvor jeg sliter meg helt ut. Oh yes!

Lenke til kommentar

Gårsdagens økt

Bakkeintervaller. Bra økt.

Dagens trening

Knebøy 3x10 70kg

Markløft 3x10 60kg

Benkpress 4x4 2x70kg 2x72.5kg

Skulderpress 4x4 24kg

Rygghev 3x12 m 10kg

Planken 3x30sek

God trening. To uker siden forrige styrketrening. Godt å se at jeg ikke har gått ned noe, men det har jo bare gått to uker, så skulle bare mangle. Var kanskje greit med den pausen, ettersom jeg har trent sammenhengende ett par mnd nå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dagens økt

Knebøy 4x4 50kg

Stående roing 4x4 50kg

Benkpress 4x4 60kg

Tåhev 3x12 60kg

Rygghev 3x15

Situps 3x20

Første treningsdagen på to uker. Planen var å ta pause for å ikke overbelaste meg helt igjen, og derfor begynner jeg litt roligere på denne treningen enn jeg avslutta med. I tillegg har det skjedd et eller annet funky med korsryggen min. Smerter som kommer og går. Var til tider vondt å ta knebøy, og planken hadde jeg ikke sjangs. Rart at det gikk såpass bra med sit-ups og ryggehev. Det var faktisk nesten litt godt. Lar ryggen få slappe av litt til fredag, og ser hvordan det går da. Prøve å få tatt meg en sykkeltur eller gåtur i morgen, for å løse opp kroppen litt. To uker uten trening viste seg å gå andre veien enn jeg hadde tenkt :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ryggen er noe bedre. Kjenner fortsatt litt smerter. Skal trene styrke i morgen, så starter økta med rygghev, for å varme opp ryggen skikkelig. Så tar jeg det rolig i øvelsene som involverer ryggen. Tror det kan være greit å bruke ryggen litt, men ikke overbelaste.

Jeg hater å gå til legen/fysio whatever. Var så mye der pga knærne, så utsetter lengst mulig. Satser på at i løpet av denna uka, så er ryggen helt fin igjen!

Lenke til kommentar

Blir i alle fall ikke noe før etter påske. Og sånn som progresjonen har vært, så ville det forundret meg om det ikke skulle bli bedre mot slutten av uka, hvis ikke før. Er nok mest sannsynlig bare en strekk.

Lenke til kommentar

Dagens økt

Beinpress 5x5 140kg

Tåhev 3x12 60kg

Rygghev 2x20

Benkpress 4x4 2x65kg, 2x67.5kg

Skulderpress 4x4 1x20kg, 3x22kg

Sit-ups 3x20

Rygghev 3x15 m/5kg manual

Kjenner det fortsatt i ryggen, men ved å ta rygghev så gjør det ikke vondt. Dette er grunnen til at jeg tok rygghev to ganger i dag. En god økt. Det var rett og slett deilig å trene i dag, selvom jeg ikke tok knebøy. Supplerte med beinpress istedet, så jeg fikk trent litt bein. For ikke å snakke om det å gå til og fra trening i 15 grader, strålende sol. Første dagen jeg har gått i t-skjorte i år! DIGG!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, det har vært lite loggføring nå rundt påsketider, men har da fått trent litt uansett. Har ikke trent styrke, men har tatt noen løpeturer. Kjenner ingen smerter i ryggen lengre. Hovedfokus vil ligge på kondisjonstrening utover, men vil prøve å få trent styrke så ofte jeg kan.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Veldig lite logging i det siste. Ingenting for å være eksakt. Skal bli litt bedre igjen utover.

Dagens økt

30 min middels hard jogging. Litt ekstra gass i oppoverbakken og ellers et jevnt tempo. Godt å få svetta ut litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...