Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til førstebil. Budsjett opp til 70K

Virke

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe min første bil til sommeren og skal ha den i et år. Greia er at jeg skal ha en bil som starter året rundt, ser ikke ut som en pappeske og som er nokså driftsikker. Har fått med meg at det er veldig dumt å kjøpe franske biler, men ikke lag noe diskusjon ut av det. Budsjettet ligger på alt fra 0k til 70k norske kroner. Bilen skal brukes til å kjøre fram og tilbake til skolen, kjøring i helger og ellers ingen lengre turer enn et par-tre timer.

Ellers hadde det vært et stort pluss med en bil det er MULIG å selge igjen et år senere.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fatter kjører land cruiser, mor kjører urban cruiser og søster kjører også toyota. Noe forslag til spesiell modell eller? Gjerne 5 seters...

EDIT: Er helt grønn på dette...

Endret av MrWinkietinkle
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Denne ser ut som et bra kjøp. Nissan er japansk kvalitet, på høyde med Toyota. Kjøreegenskapene skal visstnok være noe bedre, hvis det betyr noe.

Skal du ha noe som virkelig er lettsolgt, ville jeg sett på Mercedes eller BMW. Aller helst med stor motor. Disse er svært ettertraktede, og i din prisklasse er det meste av verditap allerede tatt. Dersom du er heldig, kan du få igjen mer enn du betalte. Driftssikkerheten er det verre med.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Denne ser ut som et bra kjøp. Nissan er japansk kvalitet, på høyde med Toyota. Kjøreegenskapene skal visstnok være noe bedre, hvis det betyr noe.

Skal du ha noe som virkelig er lettsolgt, ville jeg sett på Mercedes eller BMW. Aller helst med stor motor. Disse er svært ettertraktede, og i din prisklasse er det meste av verditap allerede tatt. Dersom du er heldig, kan du få igjen mer enn du betalte. Driftssikkerheten er det verre med.

Ja, eldre Mercedeser er jo kjent for å stoppe hele tiden og ikke gå langt i det hele tatt, eller hva?...

Lenke til kommentar

Tips dersom du først og fremst skal ha en bil som funker:

Toyota Corolla 1996-2000 , 5 dørs combi, helst med 1,6l motor (alt 1,4 vvt).

Let etter noe som er gått mindre enn 130 - 150 000 km, har én eldre eier (ikke så vanskelig..) og som har hatt alle servicer (service-bok).

Du får helt greie biler til det budsjettet du har.

PS - enten synes man utseendet er "greit" eller så er det pyton, men det er skikkelig sliter av en bil og har faktisk helt ok kjøreegenskaper med gode dekk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg kjører selv eldre Mercedes, og har ikke mye å utsette på driftssikkerheten. Det forutsetter selvsagt at bilen er godt vedlikeholdt. W124, W123, W201 og W126 begynner å dra på årene. Bilene er kjørt langt, og har hatt mange eiere. Servicehistorikken lar seg sjeldent dokumentere. Man bør med andre ord vite hva man kjøper.

Lenke til kommentar

Min far kjører en Mercedes-Benz E-klasse w124 300td 1995 modell, den er ikke veldig godt vedlikeholdt den har gått 200 tusen km og min far har hatt den i 10år og har byttet deler til rundt 10 tusen kroner. Så mercedes av denne typen kan jeg trygt anbefale, nyere mercedes rundt 2000 ville jeg styrt unna da, rustbeskyttelsen ikke alltid er like godt utført.

Gå på finn.no og finn en som ser grei ut, dra og se på den spør om å se i motorrom for og se etter eventuelle oljelekasjer. se også i hjulbuer og skjermer og understell etter rust.

Disse får du til rundt 30-50 tusen, da er det ofte ganske så godt utstyrte biler med skinnseter, og diverse som el vinduner foran og varme i setene.

Med forbehold om skriveleifer. Håper du finner en bil du liker :p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...