Gå til innhold

Mulig med promille 20 timer etter siste drink?

Lambada

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde fest igår og drakk egentlig ekstremt mye. Tåler ganske mye, men det ble litt i overkant igår.

Jeg begynte å drikke kl 16:00 og slutta å drikke 23:00. Da hadde jeg drukket over 1,5 liter med 60% og ca 2-3 liter med sterkcider 7%. For å si det sånn jeg kom meg aldri på byen :p

Men spørsmålet mitt er om jeg kan ha promille fortsatt? Ifølge en kalkulator så hadde jeg 11 i promille kl 23:00 og var ikke kjøreklar før 73 timer etter det. Da har jeg bare plottet inn tall som jeg er 100% sikker på at jeg har drukket.

Det høres helt vanvittig ut at man liksom ikke får promillen ut av blodet før 3 dager etterpå. Det har jeg ingen tro på. Men nå ca 20 timer etter drinken så føler jeg meg helt fin form, litt slapp og trøtt. Men føler meg edru. Jeg har ihvertfall ikke 6-8 promille slik som kalkulatoren mener jeg skal ha fortsatt. Ikke noe synlige tegn på at jeg har drukket.

Jeg er ekstremt varsomt på å kjøre i fylla og aldri gjort det. Skulle ønske hadde promilletester. Eller jeg har, men den er absolutt ikke til å stole på lengre.

Hvor mange timer etter siste drink har folk her hatt promille når de har blåst i promillemåler?

Simen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis kalkulatoren din forteller deg at du hadde 11 i promille klokken 23, ville jeg funnet meg en annen kalkulator først og fremst....

Kalkulatoren er nok riktig, men jeg er også skeptisk til at jeg hadde så mye promille. Men jeg tåler veldig mye da, og jeg drakk omtrent 1 liter med 60% den siste timen i form av shotter og sterke drinker. Så gikk veldig fort på slutten og hadde jeg ikke styrta så mye på slutten og heller fordelt det så hadde det nok gått galt mye mer. Endte jo opp med at jeg spydde ganske heftig og da. Skjønner at folk her er sikkert skeptisk til at jeg drakk så mye, det er alle som jeg sier hvor mye jeg har drukket. Dette er ikke noe skrytepost, bare lurer på om kan fortsatt ha promille.

Lenke til kommentar

Hvis kalkulatoren din forteller deg at du hadde 11 i promille klokken 23, ville jeg funnet meg en annen kalkulator først og fremst....

Kalkulatoren er nok riktig, men jeg er også skeptisk til at jeg hadde så mye promille. Men jeg tåler veldig mye da, og jeg drakk omtrent 1 liter med 60% den siste timen i form av shotter og sterke drinker. Så gikk veldig fort på slutten og hadde jeg ikke styrta så mye på slutten og heller fordelt det så hadde det nok gått galt mye mer. Endte jo opp med at jeg spydde ganske heftig og da. Skjønner at folk her er sikkert skeptisk til at jeg drakk så mye, det er alle som jeg sier hvor mye jeg har drukket. Dette er ikke noe skrytepost, bare lurer på om kan fortsatt ha promille.

Du har nok ikke promille,det er rimelig vanskelig å komme opp i høyere enn 3 i promille.

Dersom man drikker 1 liter 60% på en time er livet ditt i overhengende fare... Jeg regner med at du spydde ut mye av alkoholen, jeg og at promillen din er ute av kroppen.

Tut og kjør!

Lenke til kommentar

Det er ikke en liten sjanse for at du har hatt 11 i promille. Da hadde du vært dau.

Les http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1183238.ece

Legg spesielt merke til:

- Mannen må ha sittet og drukket hjemmebrent over en periode på flere dager. Det er ikke mulig å oppnå ni i promille i løpet av én dag, opplyser politiet.

og

Jeg forutsetter selvsagt at målingen er korrekt. I så fall er ni i promille bortimot det høyeste som er registrert noen gang. En danske innehar, såvidt jeg vet, rekorden, i den grad det er riktig å bruke et slikt ord i denne sammenhengen. Han overlevde mellom 11 og 12 i promille etter å ha fått livreddende førstehjelp, forteller Mørland til Aftenposten.no.

Du bør la bilen stå dagen derpå uansett. Promille er ikke det eneste som kan føre til at du er en dårligere fører. Fyllasyke i seg selv er god nok grunn for å la bilen stå.

Lenke til kommentar

ifølge 2 promillemålere hadde jeg 1,6 og 1,8 i promille i dag kl.18.00

og det er etter ei hard kveld på byen, når jeg slutta drikke vet jeg ikke helt, men ifølge taxi regninga var jeg hjemme kl.03.05 , så minst 15 timer hadde det gått , så ja tror du kan ha promille etter 20 timer..

Lenke til kommentar

Jeg tåler også en god del, men for noen år siden var jeg borti noe Hollandsk fludium kroppen min fikk problemer med å fordøye.

Det tok meg nermere en uke før jeg ikke lengre hadde utslag på promilletest etter inntaket og jeg var ikke svært full under festen..

Skumle greier...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...