Haygon Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Heisann! Skal gå til innkjøp av ny skjerm til januar og skal kjøpe meg en heftig gaming rig til 10k. Lurte på da å få meg en fin 24" fra BenQ. Har hørt alt styre om 120hz er et MUST innen gaming, men det koster jo tre til firedobbelt så mye penger å det har jeg rett å slett ikke råd til. Er det noen her som har en BenQ 2420hd å gamer mye? Funker den bra? Føles litt dumt å kjøpe et så heftig rig å ha en skjerm som er av lavere klasse.. Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 har ikke den skjermen du tenker på men har en 24" fra LG jeg gamer MYE både på pc å ps3 ( ja kobla ps3 med hdmi rett i pc skjermen) den funker som en drømm... beste skjermen jeg NOENGANG har prøvd... er snakk om en LG Flatron W2453V Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hvis det er såkalt "Full HD"-oppløsning (16:9), sky det som pesten. Lenke til kommentar
Haygon Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Hvis det er såkalt "Full HD"-oppløsning (16:9), sky det som pesten. Ja, det ser ut til at det er det. hvorfor skal jeg sky den som pesten? Hva er galt me 1080p? Endret 27. desember 2010 av Haygon Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 1080p-skjermer er veldig smale i høyden. Mulig det ikke gjør noe i alle typer spill, men det er iallfall forferdelig å bruke i mange spill, samt for vanlig surfing, tekstbehandling, osv. Lenke til kommentar
Haygon Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) 1080p-skjermer er veldig smale i høyden. Mulig det ikke gjør noe i alle typer spill, men det er iallfall forferdelig å bruke i mange spill, samt for vanlig surfing, tekstbehandling, osv. Den er faktisk litt høyere en skjermen jeg har nå og definitivt breiere og nyere. Skjermen skal brukes nesten utelukket til gaming. Selvfølgelig surfing og, men... Kan du forklare litt mer i detalj hva som er dårlig ved surfing, tekst og noen spill? Hvis det er at nettsidene blir litt smal og har mye plass på sidene, gjør ikke dette meg noe da jeg bare kan zoome in eller noe. Jeg finner ikke noen skjerm med skikkelig oppløsning til under 5000 kroner... Og det har jeg langt ifra råd til. Endret 28. desember 2010 av Haygon Lenke til kommentar
Penance Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Jeg fikk denne til jul, og er så langt veldig fornøyd! Jeg surfer, redigerer litt bilder og spiller en del - for det meste WoW. Synes bildet er smooth! Lenke til kommentar
Haygon Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 Jeg fikk denne til jul, og er så langt veldig fornøyd! Jeg surfer, redigerer litt bilder og spiller en del - for det meste WoW. Synes bildet er smooth! Det var bra å høre Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Har forgjengeren som jeg snappet opp til litt over 1200 spenn fra BenQ. Makan til skjerm for pengene har jeg ikke hatt, er skeptisk til levetiden på den, og tviler på at den lever like lenge som min 15 tommers CRT skjerm som for den saks skyld fungerer den dag idag. Tok en online skjermtest og resultatet var overraskende bra, svært nært ideal resultatet som var forventet fra langt dyrere skjermer. Vurderer nå 2x BenQ'er til Eyefinity selv, men vi får se, pengene drar jo andre steder også. Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) har denne skjermen selv og det er den beste skjermen jeg noen gang har hatt er ikke noe galt med den spør du meg men hdmi ingangen er litt stor så kabelen detter ut noenganger men det skjer ikke mye Endret 31. desember 2010 av supercz Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 det som snartenkt sier må du ta med ei klype salt. Har 3 stk av skjermen og er veldig fornøyd Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 1080p-skjermer er veldig smale i høyden. Mulig det ikke gjør noe i alle typer spill, men det er iallfall forferdelig å bruke i mange spill, samt for vanlig surfing, tekstbehandling, osv. Den er faktisk litt høyere en skjermen jeg har nå og definitivt breiere og nyere. Skjermen skal brukes nesten utelukket til gaming. Selvfølgelig surfing og, men... Kan du forklare litt mer i detalj hva som er dårlig ved surfing, tekst og noen spill? Hvis det er at nettsidene blir litt smal og har mye plass på sidene, gjør ikke dette meg noe da jeg bare kan zoome in eller noe. Jeg finner ikke noen skjerm med skikkelig oppløsning til under 5000 kroner... Og det har jeg langt ifra råd til. 1080p gir altså lite plass i høyden, f.eks. ved lesing av tekst, behandling av dokumenter, bilder, osv. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Jepp. Hele 120pixler mindre. Like mye som høyden på bildet under. Edit: Ser du mye på film så er vel 1920x1080 utrolig mye bedre enn 1920x1200 Endret 9. januar 2011 av Merko. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Haha, her må du forklare hva du egentlig mener.. Er det bedre med mindre oppløsning fordi da slipper man de svarte kantene på film? Mener du fordi man da får større skjerm i bredden? Hvis 1920x1200 i 24" er mindre enn 1920x1080 i 24" er i bredden så skjønner jeg hva du mener. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Jepp. Hele 120pixler mindre. Like mye som høyden på bildet under. Edit: Ser du mye på film så er vel 1920x1080 utrolig mye bedre enn 1920x1200 Jeg er uenig i at 1920x1080 er bedre om man ser mye film. BR-filmer har ikke 16:9-oppløsning uansett, så du får svære svarte kanter over og under uansett. Så 16:9-skjermer er tidenes tåpelighet. Lenke til kommentar
FrenZzY Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg har denne skjermen og gamer mye med den, og jeg skjønner ikke hvorfor man trenger dyrere skjermer enn denne? Den fungerer perfekt! (hvertfall med DVI) MEn jeg har et spørsmål! (lagde nettopp en tråd før jeg så denne, så kopierer inn) Hallo! Jeg har en PC med spesifikasjonene som står i signaturen min, og som du ser skal den ikke ha noe problemer med hdmi mtp. komponentene.. Men helt siden jeg fikk pcen, har jeg brukt DVI kabel fordi det rett og slett ser bedre ut enn hdmi? Med HDMI blir tekst og lignene uklart og det ser stygt ut. Noen som vet om det er noen innstillinger eller lignende som jeg må fikse på??? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Vi har mye av disse 2420HD på jobb og jeg haaater formatet, for bredt i forhold til høyden mener jeg. De er greie til stående bruk men "standard" liggende blir det bare feil. Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg har denne skjermen og gamer mye med den, og jeg skjønner ikke hvorfor man trenger dyrere skjermer enn denne? Den fungerer perfekt! (hvertfall med DVI) MEn jeg har et spørsmål! (lagde nettopp en tråd før jeg så denne, så kopierer inn) Hallo! Jeg har en PC med spesifikasjonene som står i signaturen min, og som du ser skal den ikke ha noe problemer med hdmi mtp. komponentene.. Men helt siden jeg fikk pcen, har jeg brukt DVI kabel fordi det rett og slett ser bedre ut enn hdmi? Med HDMI blir tekst og lignene uklart og det ser stygt ut. Noen som vet om det er noen innstillinger eller lignende som jeg må fikse på??? det er bare sån... er det for alle tror rett å slett det er fordi som f.eks på xbox/ps3 er kodingen på bilde anderledes/laget for HDMI mens windows ikke er mac er veldig rent å bruke hdmi på Lenke til kommentar
Haygon Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 Må bare si at jeg har kjøpt denne skjertmen og den er NY-YYYDELIG! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå