nordemoniac Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hei folkens. Jeg har et Gigabyte GA-H55M-UD2H hovedkort. Dette har totalt 4 utbyggelsesspor, derav to PCIe og to PCI. Dvs. PCIe 16x PCI PCI PCIe 4x Jeg har nå i de to midterste PCI-sporene et Terratec Cinergy C PCI HD med CI-addon. Selve TV-kortet har selvfølgelig kontaktflater, men CI-addon er koblet med flatkabel til TV-kortet, og har dermed kun plastikk, ikke noen kontaktflater mot PCI-slot. (Se bilde) Altså bruker ikke denne CI-leseren PCI sporet til noe annet enn støtte. Nå har det seg slik at jeg ønsker å oppgradere denne maskinen med et skjermkort. Dvs. jeg vil bruke opp PCIe 16x og en PCI-slot (de svære skjermkortene nå til dags...) Dvs. jeg har kun ét PCI-spor ledig, i tillegg til en PCIe x4. Mitt spørsmål er da; Kan jeg skjære til CI-leserens PCI-spor slik at den passer i PCI-e spor? Husk, vi snakker kun om at formen på kortet skal passe! Vil det gå? PCIe er litt lavere enn PCI, men jeg er fornøyd bare den kan få litt mer støtte enn kun braketten. Så... Sprø idé, eller genial hack? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Så lenge det bare er en plastbit uten kontakter kan du kutte og herje så mye du vil for å få det til å passe inn i hvilke som helst spor. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 Nettopp... Men vil det kunne gå? Det er ikke slik at et PCIe spor er 1mm høyere opp enn et PCI-spor, evt. at PCIe kort er litt tynnere? Altså, blir jeg nødt til å file det tynnere? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg vet ikke om sportykkelsen er forskjellig, men om den faktisk er det da blir du nødt til å slipe litt ekstra for å få det inn, slik du sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå