SheikDarunia Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hei. Har problemer med det trådløse nettet hjemme, får ikke lastet ned ting via torrents. Hvordan får jeg sjekket hvilke porter som er stengte, og eventuelt åpne dem? Sider som chatroulette.no fungerer heller ikke, fåglarna vet hvorfor. På mitt mobile bredbånd fungerer alt som smør. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Veiledning til å åpne porter finnes blandt annet på portforward.com De har også en port-checker, men canyouseeme.org er også en port-checker som ikke krever installering etc. Når det gjelder det mobile bredbåndet, så er det svært få (om noen) porter som er stengt, litt avhenging av APN også. Uten router/modem info så tviler jeg på at jeg kan gi deg noe mer assistanse for øyeblikket. Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 SpeedTouch Thomson ST780. Under Assigned Games & Applications, står det følgende: BitTorrent (TCP/UDP:6881-6889) Har virkelig ikke peiling på ting som dette. Og for å presisere det med at sider som chatroulette.no ikke funker; siden funker, men ikke webcamen. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Bruker torrentklienten din noen av disse portene? De portene der er standard i "spill og applikasjonsdeling" i Speedtouch modemer. Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 I uTorrent er det porter med 1 siffer mere, fks "40543" osv, er bare random ports. Får heller ikke sjekket noen av 6881 - 6889 på canyouseeme.org, får bare timeout.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Du må jo bestemme deg for hvilken port du skal bruke og sette denne fast. Alternativt kan du bruke UPNP/network discovery. UPNP må aktiveres i operativsystemet. Sjekk også at det er aktivert i routermodem. I utorrent er det slått på som default. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå