Mbentzen Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hei. Jeg har noen merkelige memory problemer jeg ikke klarer å finne ut av. Jeg har over det siste året formatert veldig mange ganger, og testa mange forskjellige versjoner av windows 7 og vista og en versjon av xp. Og de gangene har hatt windows 7 innstallert har jeg fått bluescreens hvor det står at det er noe gærent med memory, noen ganger forskjellige memorymeldinger, noen ganger den samme. Når jeg bruker xp har jeg null problemer, og det samme gjaldt på vista x32 bit. Det virker som at når jeg har os med mer enn 4 max ram så får jeg bluescreens. Men ikke når max ram er på 3-4 GB. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Om du mistenker at du har en minnefeil er det kanskje mest naturlig å starte med å kjøre Memtest eller Windows7 memorytest. Lenke til kommentar
Mbentzen Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 Først og fremst så mistenker jeg at det har noe med hovedkortet å gjøre. Ville en updatering av hovedkortet kanskje løst problemet? Hva gjør egentlig en slik oppdatering? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Eneste måten å oppdatere hovedkortet selv er en BIOS oppdatering. Det er ikke alltid at BIOS oppdateringer fikser problemer, men det skjer at de fikser f. eks. Minne timing og legger til støtte for nyere prosesser. Om det er en feil på hovedkortet kan du sende det til reparasjon, jeg ville ihvertfall kjørt Windows memory test eller Memtest før jeg brukte tid på noe annet og om du får feil der sjekket at minnebrikkene du har står på QVL. Om de gjør det ville jeg ha testet en og en modul med Memtest og oppgradert til siste BIOS versjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå