Gå til innhold

Artikkel om piratkopiering - PC spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste den ikke, men sjekket raskt konklusjonene og jeg er helt enig i de ihvertfall. PC-markedet har også alltid vært den plattformen med mest kreativitet, noe jeg føler er i ferd med å forsvinne pga stadig mindre marked. Se på strategisjangeren feks, en sjanger jeg følger tett. I dag er det omtrent bare Civilization, Paradox-spill og de mer action-pregede "real time strategy"-titlene. Hvor er vår tids X-com? Syndicate? Imperialism? Sim City? Slike orginale strategispill virker å være en ting av fortiden dessverre, og jeg føler det er symptomatisk for PC-markedet. Siden piratkopiering er så stort, så ønsker ikke utgivere å satse på plattformen, og de spilltypene som virkelig er klart best på PC lider som følge av det.

Lenke til kommentar

jeg vet ikke om jeg forstod alt , men med hjelp av gogle overretter forstod jeg han var inne på en del interessante problemstillinger.

Et av spørsmålene er hvor noen piratkopierer spill ?

Det klassiske svaret er man ikke ikke vil betale det det koster å kjøpe spillet , men da dukker spørsmålet om hvorfor spillene er så dyre ?

jeg har også et annet spørsmål :

Hvor er flere av spilene eksklusive enkelte av konsollene ?

hvis en person er interesser i alle spillene så blir en jo på en måte tvunget til å skaffe seg flere av ( eller alle konsollene) .

Det er noen som koster penger.

Fordelen med en pc er at den er lettere å oppgradere i samsvar med spilet sine krav en en konsoll er.

En konsoll må som oftest byttes ut med et nytt et når det ikke tilsvarer spilet sine krav.

Selv om jeg ikke spiller så irriterer jeg meg over at at mange av spillen er kun tilgjengelig på enkelte konsol l.

Det er kanskje derfor at jeg ikke spiller

Man kan derfor ikke se bort for at det er noe av årsaken til at mange kopierer spilene

Lenke til kommentar

Jeg har selv vært en stor pirat i min tid, og kopierer vel litt enda av og til, og grunnen er enkel: Det er gratis og man kan ikke bli straffet for det. Dermed føler man egentlig ikke at man gjør noe ulovlig, til tross for at det jo er tyveri og at det går ut over hele bransjen, inkludert de spillene man selv liker å spille.

Lenke til kommentar

Jeg har selv vært en stor pirat i min tid, og kopierer vel litt enda av og til, og grunnen er enkel: Det er gratis og man kan ikke bli straffet for det. Dermed føler man egentlig ikke at man gjør noe ulovlig, til tross for at det jo er tyveri og at det går ut over hele bransjen, inkludert de spillene man selv liker å spille.

nå er det da lit forskjellig oppfatning om det er ulovlig eller ikke.

Jeg er i hvertfall usikker

Lenke til kommentar

Det er ulovlig, å si noe annet er bare tull.

Du skriver at man ikke kan bli straffet for det .

Nå du bekrefter at det er ulovlig så går jeg ut fra at det du mener med at man ikke kan bli straffet for det kommer av at ingen bryr seg om å bruke resurser på å straffe noen som driver med slikt .

Nå har det likevel vært noen få tilfeller der folk har blir dømt for det.

Det har vært personer som ha drevet det i stor stil

Lenke til kommentar

Det er ulovlig, å si noe annet er bare tull.

Du skriver at man ikke kan bli straffet for det .

Nå du bekrefter at det er ulovlig så går jeg ut fra at det du mener med at man ikke kan bli straffet for det kommer av at ingen bryr seg om å bruke resurser på å straffe noen som driver med slikt .

Nå har det likevel vært noen få tilfeller der folk har blir dømt for det.

Det har vært personer som ha drevet det i stor stil

Piratkopiering er å stjele et spill digitalt i stedet for å stjele det fra en butikk, men prinsippet er akkurat det samme. Og jo, du kan bli straffet for det. Problemet er at sjansen for å bli tatt er så lav at man i realiteten må ha uflaks for å bli tatt. Det er som å kjøre en bil uten å bruke sikkerhetsbelte. I de aller fleste tilfellene trenger du det ikke, men om du ikke bruker det den gangen du faktisk trenger det kan konsekvensene bli større enn du kanskje regnet med. Og nei, du trenger slettes ikke å drive med det i stor stil for å bli tatt. Å laste ned en eneste ting kan være nok. Men det er klart sjansen for å bli tatt er større om du laster ned oftere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...