abene Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Med Surfkeys slipper du musen på nettet. Les mer Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hei! Smart å sette fokus på mindre musbruk. Kan programmet styre kursor også? I firefox kan disse scrolle/ surfefunksjoner styre uten denne "appen". Jeg benytter allerede piltastene og pg up/down for å scrolle. Alt+D for å skrive ny adresse osv. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Har med enkelhet kunna surfe utelukkande med tastatur i Opera i ganske lang tid. Lenke til kommentar
joerlend Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Ja, det er, som det står i artikkelen, mulig å styre Firefox med tastaturet i dag. Det står jo så tydelig i artikkelen... Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å gå glipp av det. Dette tillegget lar deg konfigurere tastatursnarveiene. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Jahh, da var surfkeys installert. U og O var jo grei. (I tillegg til alt+D og piltastene som firefox allerede har). Men så var det kursoren da... Får lete litt til... Lenke til kommentar
ViktigLemma Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 For å surfe helt uten mus og kun ved kommandoer, bruk pentadactyl. http://dactyl.sourceforge.net/pentadactyl/ Kommandoene er velkjente for de som bruker Vi/Vim. Man får større kontroll av engen browse-opplevelse. Man kan for eksempel skrive egne snarveier i konfigureringsfilen pentadactylrc. Hvis jeg vil slå opp et spansk ord, "hola", skriver jeg for eksempel bare :sp hola og dette tar meg direkte til http://www.spanishdict.com/translate/hola Det tar noen uker å bli vant med men etter det er det bare gain gain gain. Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Har med enkelhet kunna surfe utelukkande med tastatur i Opera i ganske lang tid. Var det jeg tenkte selv, også. Bruker generelt ikke touchpad i det hele tatt ved nettlesning og Opera. Aktiver enkelttast-snarveier, så har du fanehåndtering med 1,2, ctrl (shift) t, ctrl f4, ctrl (shift) tab, scrolling med pgup, pgdn, piltaster, end, home. Lenker med shift+piltaster, og (ctrl shift) enter for å åpne (i ny bakgrunnsfane). Med alt d og ~40 søkemotorer går ting med grei fart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå