Photons Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hva kalles disse stedene/metodene hvor man kan koble seg opp gratis på et trådløst nettverk? Slik som Telenor har utenfor hovedkvarteret for eksempel. Jeg vet det finnes en nettside om akkurat dette, hvordan skiltene skal se ut, og selvfølgelig tips om hvor man kan surfe gratis Anyone!? Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Wan... Går på 802.11.b standard og høyrere... www.norwaywireless.net for mer info.. Lenke til kommentar
Photons Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Nei nei nei. Jeg mener ikke en protokoll eller lignende, jeg mener hva det kalles å bruke et gratis trådløst nettverk. Det finnes overalt i verden, Central Park i NY f.eks. Der har man satt opp et nettverk som gjør at hvem sol helst kan koble seg opp gratis, surfe og sjekke mail. Hva kalles dette? Leaching eller noe i den duren? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Det heter enten "hot-spots" eller Noder eller Public Hot-Spots eller Wireless Internet Zone...nå kommer jeg ikke på noen fler... Jeg anbefaler også at du sjekker ut Norway Wireless for mer info... Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 [snip] Jeg vet det finnes en nettside om akkurat dette, hvordan skiltene skal se ut, og selvfølgelig tips om hvor man kan surfe gratis http://www.wardriving.com http://www.warchalking.org Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Det som står på Norway Wireless , er det soner som er gratis, og enkelt å koble seg opp på? Jeg har tenkt å kjøpe trådløs nettverks dongle til PDA'en min, for bruk i hjemmenettverket. Det blir enda mer attraktivt hvis jeg kan låne andres bredbånd også, når jeg trenger å laste ned større filer enn ISDN linjen min har lyst til... Er det lovlig egentlig? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Er det lovlig egentlig? Nei, ikke hvis det er et privat nett som ikke er påtenkt og kunne brukes av alle. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Er det lovlig egentlig? Ja, hvis det er listet under noder så er det lov. På noen må du maile admin'en mens andre holder det med å konfigurere laptopen din. Men hvis du driver med wardriving er det selvf. ikke lov... :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå