hojo Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Hei! Har en Acer Aspire 5735Z i familien,som bare helt plutselig fikk et problem ved oppstart av Windows vista. Problemet arter seg slik at oppstarten går som normalt helt til den akkurat er på vei til å vise skrivebordet, men i stede for det så går skjermen i svart med en musepeker som kan beveges. Det virker som explorer.exe ikke starter. Det er ikke mulig å få tilgang til oppgavebehandlingen (Ctrl + Alt + Delete) Har prøvd å startet i sikkerhetsmodus i alle varianter også med bare kommandolinje, men kommer bare frem til en svart skjerm med en bevegelig mus. Den eneste er at jeg kan få opp av dialog boksen for "trege taster" ved at jeg trykker 5 x Shift. Det har ikke vært gjort noe installasjon av noe programmere etter det jeg vet, men en eventuelt Windows oppdatering kan ha blitt gjennomført uten at jeg har vært klar over det. Har brukt windows vista cd'n til å prøve å gjenopprette windows til et tidligere tidspunkt, men får bare beskjed om at det ikke finnes noen tidligere gjenopprettings punkt. Får startet kommandolinjen via Windows vista installasjons cd'n og har derifra startet kommandoen Chkdsk med følgende resultat: 116984831 kB total diskplass. 31287704 kB i 144325 filer. 86948 kB i 20325 indekser. 4 kB i skadede sektorer. 264355 kB brukes av systemet. 42064 kB opptas av loggfilen. 85345820 kB tilgjengelig på disk. 4096 byte i hver tildelingsenhet 29246207 tildelingsenheter på disken. 21336455 tildelingsenheter tilgjengelig på disken. Kan ikke overføre loggførte meldinger til hendelsesloggen med status 50 For meg så virker det som om det kan være et virus som kan til problemet Etter å ha søkt på problemet "black screen with cursor" så ser ikke dette ut til å være et uvanlig problem, men årsaken til problemet ser ut til å kunne være forskjellig så har ikke greid å finne en løsning for mitt problem. Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette Endret 27. desember 2010 av hojo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå