Gå til innhold

Vudering av diett, ved styrketrening og aktivitet.

Anbefalte innlegg

Hei! Tenkte kanskje det var noen kloke hoder som ville ta en siste kikk på dietten min!

Har satt den sammen nå nettop, og mine mål er og gå ned i fettprosent, og om mulig øke i muskelstyrke, dog vet jeg at dette er nermest umulig.

Info om meg:

Gutt 16 år

Vekt 84kg

Maks:

Benk 100kg x1

Markløft 160kgx1

Knebøy 150kgx1

Har alltid hatt litt ekstra, så nå tenkte jeg det skulle bort. Anyhow her er dietten:

Diett:

Morgen:

• 2 kapsler tran

• 100g havregryn 1 eple kuttet i biter

• Liten skje proteinpulver

Mellommåltid:

• 2 stk. grovt knekkebrød m/magert kjøtt

• Par skjer cottage cheeze eller annet høyverdig protein

Lunsj:

• 150g magert kjøtt eller fisk

• 2-3 poteter eller 40 g ris

• Eventuelt: proteinshake + karbohydrat kilde ca. 40g

Før trening:(må inntas minimum 30 min før trening)

• 1 banan / eller 20g karbohydrat

• Lag en hel shake 70g drikk halve ca. 35g

Etter trening:

• Resten av shake tilsvarende ca. 35g.

• 3 riskaker / 30g karbohydrater/ 1 banan

Maksimum 2 timer etter trening:

• Magert kjøtt 150-200g

• Ris ca. 50 g eventuelt 3-4 poteter

Kveldsmat:

• 3 kokte egg

• Shake

• Tran

Kan dette være en ok diett fram til sommeren? Hvor jeg opprettholder muskelmassen og går ned i fettprosent?

Kommer til og jogg 1-4 gang i uka og trene styrke 4 ganger i uka fast.

Takk for de som orker og ta seg bryet med å komme med innspill og komentarer!

Ps. ble rotete tråd, men orker ikke rette opp akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et lite innspill...

Ser ut som du får i deg en del karbohydrater tidlig på dagen/før trening. Jeg ville kanskje flytta litt mer av dagens karbohydrater til etter trening.

btw, vurdert periodisk faste? Det funker veldig fint om du vil opprettholde muskelmasse mens du går ned i vekt.

Lenke til kommentar

Kan du fortelle litt om periodefaste eller gi meg en link? Tror faktisk ikke jeg har hørt om det!

Edit:

Lest om det nå. F.eks. når jeg drar på skolen og ikke har spist noe vil je ikk føle meg som et dass på skolen da? Tenker liksom vis man skal prøve og konsentrere seg uten mat.

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar

Konsentrasjonen kan i mange tilfeller faktisk bli bedre! Et resultat av jevnere blodsukker.

De første dagene kan det være litt uvant, og du blir kanskje sulten osv. Men hold ut, etter et par dager har sulthormonet tilpasset seg det nye spisemønsteret, og du blir ikke lenger sulten hele tiden.

De siste dagene har jeg gått 16 timer uten mat, og jobba 6 timer i strekk på jobben med trening rett etterpå, uten problemer og følt meg topp. Begynner kanskje å kjenne sulten når det nærmer seg 15-16 timer.

Les de tre første artiklene + den som heter "advanced kosthold 2.0" på lista her: http://fitnessblogge...k+faste&x=0&y=0

sjekk også www.leangains.com

Da skal du ha det meste av info ;)

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Vil det være mulig og oppnå økning i styrke og fett nedgang på en slik diett? Er et intaket av kcal som står i sentrum av denne dietten eller er det fasten som sørger for nedgang av fettprosent? Ser på dette som en langvarig "deff" som skal vare helt til sommern, men må gå opp i styrke siden jeg har litt kameratslige konkuranser med noen kompiser. :hrm:

Lenke til kommentar

Nja, det veit jeg ikke helt. Det funker hvertfall fint for å vedlikeholde. Om du går opp i styrke eller ei kommer også litt an på nivået du ligger på.

Hovedprinsippet for å gå ned i vekt er kcal-underskudd, så ja. Men det gjør det hele litt lettere. Jeg har hvertfall gått opp i vekt av å spise sånn, da jeg spiser en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...