Gå til innhold

Ødelagt Hovedkort?

Kosta

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med pcen, med at den låser seg og av og til ikke vil komme inn i windows.

Men nå får jeg ikke pcen på i det hele tatt. Jeg skrur den på og viftene på strømforsyningen, grafikkortet, osv starter. Men så restarter pcen og det samme skjer om og om igjenn.

Jeg tror kanskje det er hovedkortet som er ødelagt.

Hovedkortet: Gigabyte GA-P35-S3G, P35, Socket-775, ATX, GbLAN, 5xPCI, DDR2, PCI-Ex16

Noen som vet om det er hovedkortet som er gåent. Og evtuelt anbefalinger på å kjøpe et nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt problemer med pcen, med at den låser seg og av og til ikke vil komme inn i windows.

Men nå får jeg ikke pcen på i det hele tatt. Jeg skrur den på og viftene på strømforsyningen, grafikkortet, osv starter. Men så restarter pcen og det samme skjer om og om igjenn.

Jeg tror kanskje det er hovedkortet som er ødelagt.

Hovedkortet: Gigabyte GA-P35-S3G, P35, Socket-775, ATX, GbLAN, 5xPCI, DDR2, PCI-Ex16

Noen som vet om det er hovedkortet som er gåent. Og evtuelt anbefalinger på å kjøpe et nytt?

Litt vanskelig å si om det er hovedkortet ditt som roter til, PCen inneholder mange andre komponenter også. Av mine erfaringer kan strømforsyninga også lage problemer enda viftene går som de skal. Hvis en eller flere kondensatorer i denne har tatt kvelden kan spenningene fra denne bli for ustabile til at "finelektronikken" vil kjøre stabilt. Det kan være litt vanskelig å feilsøke en PC hvis man ikke har friske komponenter å teste med.

Lenke til kommentar

Blir litt vanskelig å finne feilen, når jeg ikke har komponenter som jeg vet fungerer og kan byte ut med. Pcen er 3-4 år og vil ikke bruke så mye penger på å reparere/bytte ut mange deler på den.

Noe tips hvordan jeg kan finne ut hva som ikke fungerer på pcen?

Lenke til kommentar

Det er stort sett hovedkortet som gjør at slike feil oppstår. Har hatt masse problemer med Gigabyte-hovedkort. Jeg hadde et som ga svært lignende symptomer som du beskriver. Etter at jeg fikk nytt kort av samme modell kom samme problemet etter noen måneder. Har tidligere også hatt problemer med MSI hovedkort, der også gjentatte ganger etter at defekt kort ble erstattet.

Prøv Asus, pleier å være et trygt valg, hvertfall etter min erfaring.

Har hatt totalt 3 pc'er, men hvertfall 8 hovedkort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...