7CHP Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Har en MacBook Pro og en Time Capsule 500GB. Da jeg bodde i USA brukte jeg Time Capsule som trådløs ruter i huset, og hadde automatiske backups av macen min (trådløst). Jeg flyttet tilbake til Norge i september, og har ikke tatt backups siden, ettersom vi har ett vanlig nettverk her og jeg har ikke gidda. Nå ønsker jeg å ta backup, det er mange forandringer på maskina mi (store filer som filmer og arbeide) - men når jeg plugger i Time Capsule (uten internet) - og klikker backup så står maskina og går i timesvis på "preparing". Jeg har slått av "put hard disks to sleep when possible" og forsøkt på nytt, med samme resultat. Maskina er snart 3 år, og oppfører seg litt merkelig, så det er typisk at den ryker før jeg får tatt backup, så jeg trenger en korttidsløsning - kan jeg koble en kabel og få det gjort, og så forske mer på det senere når det er mindre å ta backup av? Evt hvilken kabel trenger jeg, ethernet eller usb? Håper noen kan hjelpe, mange timers arbeide uten back up! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå