stelar7 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) mener å ha hørt et sted at hvis handikap skiltet ikke er synlig når bilen er parkert er det ikke gyldig... stemmer dette? Endret 26. desember 2010 av stelar7 Lenke til kommentar
Special P Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Har tenkt på det samme i det siste. Ser jo ikke merket når det ligger masse hardpakket snø oppå og det ikke er skiltet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Det er jo en del som får bøter fordi de ikke ser skilt som er skal være synlige som er delvis skulte av busker og kratt og sikkert av snø også. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 På offentlige plasser der det mangler skilt skal man IKKE bli ilagt parkeringsgebyr. De private haiene og kontrollavgiften får du sikkert uansett. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Har hørt dem ikke er gyldige jeg ihvertfal om det er snø over. Jeg parkerer ihvertfal om dem er dekket til. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Det virker som om praksisen er at så lenge det er er skilt så gjelder loven. Om det er synlig eller ikke spiller ingen rolle Så da kommer det an på hva hvor fornuftige vaktene er jeg har lyst å ta med en liten sak som ikke er direkte tilknyttet dette men omhandler parkering i trange parkeringshus. Noen av de som parkerer der parkerer lit på skrå i forholde til oppmerkingen for å unngå å ødelegge deler av bilen ( antagelig speilene) Det med fører også at neste man må parkere slik for å utnytte plassen best mulig, elle for å få plass til bilen . vakten gir da bøter til alle , ikke bare første man. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Tja, det går an å klage. Min mor fikk gebyr av et privat parkeringsselskap utenfor sitt eget bofelleskap i fjor, selv om hun hadde gyldig parkeringsbevis. Begrunnelsen var at dekkene var litt utenfor oppmerket linje, men da hun parkerte var det omtrent 2-3 cm snø på bakken, og umulig å se hvor de hvite linjene var. Hun fikk ettergitt gebyret uten store problemer. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Tja, det går an å klage. Min mor fikk gebyr av et privat parkeringsselskap utenfor sitt eget bofelleskap i fjor, selv om hun hadde gyldig parkeringsbevis. Begrunnelsen var at dekkene var litt utenfor oppmerket linje, men da hun parkerte var det omtrent 2-3 cm snø på bakken, og umulig å se hvor de hvite linjene var. Hun fikk ettergitt gebyret uten store problemer. Slike ting burde være unødvendig. Har virkelig parkeringsvakten ikke noe annet og viktigere å gjøre ? Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Slike ting burde være unødvendig. Har virkelig parkeringsvakten ikke noe annet og viktigere å gjøre ? Åpenbart ikke. Min mor ble rimelig frustrert, og eneste svaret på klagen var mer eller mindre "gebyret slettes for dette tilfellet, men ikke gjør det igjen". Private parkeringsselskap er for det meste noen haier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå