snakzz23 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Hallo, er det vanlig for rørlegger/elektriker bedrifter at møter opp på selve jobbplassen før de drar ut i arbeid, eller drar de rett ut i arbeid? Har hørt om noen som er nødt til å møte opp på jobbplassen først, og derfor må de beskattes av kjøringen til og fra... Tror hver KM kosta 3,75kr... Håper jo noen kloke svar Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Teknisk sett så er det beskattning av all kjøring på jobb bil hvis den brukes privat. Syntes de kunne ha lettet på regelene. Har selv automatisk kjørebok på GPS. Hvis man her går inn, så har man mulighet til å huke av for hva som er privat kjøring. Men staten tillater ikke dette. Hadde man hatt muligheten, så hadde jeg gledelig betalt noen få kroner kilometeren for å kunne bruke den privat, i stedet for å måtte ha egen bil. Trenger egentlig kun de 2 setene jeg har i servicebilen. Tenk hvor mye ekstra det ville gitt i statskassen, samt hvor mye mindre miljøgifter det ville blitt, siden de kunne sluppet å lage en haug ekstra biler. Normalt så ser de igjennom øynene når du møter direkte hos kunde. Men driver man i service yrket, så hender det at man må innom kontoret først på morgenen. De har ikke i dag skille på servicebil og firmabil. Helt greit at det skattes av 4 seters biler som sjefer har for å komme seg til og fra jobb, samt kjøre familien med hele døgnet. Men en serivecebil full av utstyr, og kun 2 seter. Det er ikke mye en familie kan gjøre med den. Endret 27. desember 2010 av AndersT2 Lenke til kommentar
snakzz23 Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 Teknisk sett så er det beskattning av all kjøring på jobb bil hvis den brukes privat. Syntes de kunne ha lettet på regelene. Har selv automatisk kjørebok på GPS. Hvis man her går inn, så har man mulighet til å huke av for hva som er privat kjøring. Men staten tillater ikke dette. Hadde man hatt muligheten, så hadde jeg gledelig betalt noen få kroner kilometeren for å kunne bruke den privat, i stedet for å måtte ha egen bil. Trenger egentlig kun de 2 setene jeg har i servicebilen. Tenk hvor mye ekstra det ville gitt i statskassen, samt hvor mye mindre miljøgifter det ville blitt, siden de kunne sluppet å lage en haug ekstra biler. Normalt så ser de igjennom øynene når du møter direkte hos kunde. Men driver man i service yrket, så hender det at man må innom kontoret først på morgenen. De har ikke i dag skille på servicebil og firmabil. Helt greit at det skattes av 4 seters biler som sjefer har for å komme seg til og fra jobb, samt kjøre familien med hele døgnet. Men en serivecebil full av utstyr, og kun 2 seter. Det er ikke mye en familie kan gjøre med den. Det er et lite skille på firmabil og yrkesbiler.. På firmabiler må man betale en viss prosentandel, mens på yrkesbilene trenger man bare å skatte pr km man bruker "privat" Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hvor står det hen? Har letet lenge etter det. Men aldri funnet noe. Lenke til kommentar
snakzz23 Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg har ringt 2 forkjellige rørleggerbedrifter som må møte opp på arbeidsplass før de drar ut i arbeid, og bruker SERVICEBILEN og kjører til og fra... De måtte skatte 3,75kr/pr km Vet også om noen som drar rett ut i arbeid da jobben starter, og de skatter ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå