Gå til innhold

Hvor er det billigst å samle kredittkortgjeld?

petterpann

Anbefalte innlegg

Jeg har noe tullegjeld jeg gjerne vil samle i ett lån med lavere rente. Det er ikke spesielt mye, den ene kortet er på 30000 kr (25000 gjenstår nedbetalt), og det andre er 15000 (11000 gjenstår nedbetalt).

Jeg er ikke interessert i disse "omg, idiot som vil betale ned kredittkortene med annet lån" kommentarene, jeg har faktisk god kontroll. Har til opplysning 3 andre kredittkort jeg ikke har rørt på 3 år, og har betalt flittig ned på mindre andre, dog ikke så veldig mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, har ingen eiendom. Vil det være billigere å ta det via banken enn f.eks en bank på nettet som gir deg svar på sekundet? Jeg sjekket Bank Norwegian, og der fikk jeg svar på 2 minutter om at lånet var godkjent. Har ikke akseptert dette, men ser uansett ikke ut som at det blir så mye billigere.

Kredittkortene har en del bedre betingelser, f.eks jo mer gjeld man kvitter seg med, jo mindre kan man slippe å betale per måned dersom man har det trangt.

Lenke til kommentar

Har du godt forhold til banken din så er det greiest (synes jeg) å høre der.

1) Man har ofte bank hvor man bor, og jeg personlig synes det er både bedre å snakke med en person jeg "kjenner" og som forstår økonomien din.

2) De ser hva du får inn og hva du får ut.

3) Har du lån/forsikring i banken din fra før er man gjerne i et godt kundeforhold, jeg f.eks kjenner min kontakt i banken godt igjenom kontakt over 15 år, og selv om han nå har gått over i ny stilling i banken så fikk jeg lov til å beholde han som kundekontakt. Er det noe jeg lurer på eller trenger hjelp med er han utrolig behjelplig (Nordea).

Generelt sett skeptisk til slike spesialiserte banker/institusjoner, har også følelsen at de kjører med høyere renter en vanlig bank. beklager skriveleifs, sitter via terminal og skriver i links (linux) ^_^

Lenke til kommentar

Søkte også lån i Bank Norwegian, men opplevde deg samme som deg, sparte ikke noe særlig på det. Ringte derimot vanlige banken (fokus), og ved å legge frem inntekt og slikt gikk de med på å samle det hos seg. Var litt styr, og på ingen måte boliglånsrente, så det aller beste er jo hvis du har noen i familie/venner som kan kausjonere litt for deg. Dere kan jo til og med bli enig om å dele renten som blir spart, vinn-vinn :-)

Lenke til kommentar

En annen mulighet er jo forresten å søke på alle tilbydere av forbrukslån du finner, de driver med differensiert prising, så kanskje mulig å få et "gunstig" lån derfra e sted. (Men på så lavt beløp spiser kanskje etableringsavgfit på 1000-2000 kr opp rentefordelen hvis du har tenkt å betale ned fort.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...