Hyra Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Jeg leser stadig om mennesker som kjøper og selger aksjer i diverse firmaer. Men en ting jeg da funderer over: Har markedskreftene fått for stor makt? Jeg mener personlig at markedet burde styre seg selv og at akskje-innputtere er unødvendige i dagens samfunn.... Er det flere som er eing med min påstand? 1 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Vel, de du kaller "aksje-innputtere" er svært viktige i det frie marked. Det er disse som stiller sine penger til rådighet slik at markedet kan fungere. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Grunnen til at enkelte selskaper kan kjøpe oljerigger eller andre store investeringer er pga. måten de skaffer penger over børs på. Aksjer øker velstanden. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg er usikker på om jeg misforstår spørsmålet, for de som kjøper og selger aksjer er en grunnleggende del av "markedet". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå