Gå til innhold

Kjøling til intel i5 760 sokkel 1156

StucKept

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt til å kjøpe en kjøler til intel i5 760. Den kjøleren jeg har nå er stock kjøleren som fulgte med prosessoren. Har tenkt til å overklokke den litt, men ikke sånn supermye...

Noen som har noen gode tips? Prisen bør ikke være noe særlig mer enn 1000 kr. Vet ikke om jeg burde gå for en luft eller vannkjøler, så kom med forslag til begge :D

MVH Robert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med så mange penger i poten så er det mange gode kandidater for luft ihvertfall.

Her er noen gode kandidater

Noctua NH-D14 - Link til Review - Link til prisjakt.no

Thermalright HR-01 Plus/02- Link til Review - Link til prisjakt.no ( Husk å kjøpe med vifte også)

Prolima Megahalems- Link til Review -Link til prisjakt.no ( Husk å kjøpe med vifte også)

Endret av BAT
Lenke til kommentar

NH-D14 er best av de ferdige kjøleløsnigene man kan kjøpe, MEN den er dritsvær. (ta det fra en som har den i egen PC :p) Hvilket kabinett har du, hva slags RAM og hvilket hovedkort? Hvis du har høye RAMbrikker eller et smalt kabinett vil det kunne oppstå problemer, spesielt om det er vifter i sidedøren :thumbdown: Måtte selv fram med fil for å trimme ned litt plastikk i mitt eget Antec 902.

Håkon

Lenke til kommentar

Nei, det er det hvertfall ikke :p Jeg syns den var litt i det største laget... fins det ikke noen andre kjølere som ikke er så store, men gjør jobben hvertfall nesten like bra :D ?

H70 er veldig nær NH-D14 i ytelse.

http://www.kitguru.net/components/cooling/zardon/corsair-h70-review-versus-vantage-nh-d14-4-53ghz/4/

Må ta i betraktning at dh14 har 2 vifter på 1300rpm mens h70 har en på 2000rpm, hadde dem testa med samme vifte på kjøleren så hadde nok gapet blitt større.

Lenke til kommentar

Nei, det er det hvertfall ikke :p Jeg syns den var litt i det største laget... fins det ikke noen andre kjølere som ikke er så store, men gjør jobben hvertfall nesten like bra :D ?

H70 er veldig nær NH-D14 i ytelse.

http://www.kitguru.n...-d14-4-53ghz/4/

Må ta i betraktning at dh14 har 2 vifter på 1300rpm mens h70 har en på 2000rpm, hadde dem testa med samme vifte på kjøleren så hadde nok gapet blitt større.

DH14 har to 140mm vifter, H70 har to 120mm vifter, så det å teste kjølerene med hverandres vifter blir litt rart. Begge ville mistet ytelse.

Begge kjølerene er uansett veldig bra, og begge to sine fordeler.

Lenke til kommentar

Intel oppgir på sin hjemmeside http://ark.intel.com/Product.aspx?id=48496&processor=i5-760&spec-codes=SLBRP:

TCASE

72.7°C

Tcase ligger normalt rundt 15 grader under temperaturen du får fra coretemp og andre programmer. Dette gir altså en veldig teoretisk makstemp på 87 grader. Hadde jeg vært deg ville jeg satt meg en grense på 70 grader for å være på den sikre siden :)

Ok, takk for opplysningene :p Har overklokka den nå til 3,5 Ghz, og den kjører prime95 på max 50 grader.. Så tror jeg ligger safe der :p Kjølinga er som sagt H50 :p

Endret av Robert15
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...