Sk!ppy Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Hei, jeg har en array med cirka 900 linjer. Alle linjene har 1 ID. i database er det omtrent 900 linjer, +/-. Hvordan skjekker jeg hvilke oppføringer som er i databasen, men ikke i arrayen (skal legges inn i ny array $removed), og hvilke som ikke er i databasen, men i array (ny array $new) Noen som har noen tips å bruke? For øyeblikket bruker jeg en for-løkke for å printe ut alle. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Du kan bruke array_diff. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Så enkelt ja Takk Men et lite problem: I databasen kan det være 3 rader, id, tittel og bilde, mens i arrayen har du produkt_id, tittel, tekst. Så jeg skulle gjerne kunne sammenlignet $arr1[X] med $arr2[Y]. Er det mulig? Endret 26. desember 2010 av Sk!ppy Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Bruk array_udiff. <?php $difference = array_udiff($array1, $array2, function ($a, $b) { return $a['id'] == $b['id'] ? 0 : -1; }); ?> Endret 27. desember 2010 av Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå