hvakrg Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Har ett nettverk som vokser seg større og større. Med servere, mediasenter-PCer, stasjonære, laptoper, recievere, spillkonsoller, musikkspillere og telefoner så nermer det seg 30 enheter, og det stakkerslige Speedtouch-modemet som skal holde styr på dette klarer ikke helt å holde styr på alt. Jeg har tidligere forsøkt å sette opp modem i bridgemode med en Router-PC forran seg, men det viste seg at det ikke var mulig. Så det jeg lurer på nå er om det er mulig å fortsette å bruke Speedtouch-modemet mitt. Såvidt jeg vet så kan Windows dele internett-tilgang med andre maskiner, men finnes det router-OS som er med spesialisert og kan tilby ting som DHCP og VLAN? Endret 26. desember 2010 av hvakrg Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 du kan prøve pfsense Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 Takk, skal se nermere på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå