telealf Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Hei, Forsøker å legge ut et nytt bilde, denne gang fra en før-juls tur i Istanbul. Er takknemlg for alle tilbakemeldinger, helst på om bildet forteller deg noe som helst, ev på utsnitt og komposisjon. Det er tatt en liten gate nord for Akvedukten, i et nokså lite turistifisert område. Tatt med 28mm på FF. Lenke til kommentar
Pærte Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Fin fokus, lite støy i bilete. Eg liker det, mykjke pga stor dybdeskarpheit. Ellers føler eg kanskje at å ha plassert kamera litt lengre til venstre i gata, for å verta dratt inn i bilete i endå større grad. Berre ein idé, altså. I tillegg føler eg to menn ser på meg Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Komposisjon og eksponering sitter som det skal. Syns linjene fører bra innover i bildet som det er. Imidlertide er det ikke til å komme fra at det er en litt småkjedelig gatescene - det er fint lite som skjer her. Jeg har mye mer lyst til å se mer av det lurvete bygget til venstre. Lenke til kommentar
telealf Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 Takk for kommentarer! Ja, dette er bare en gate :-) men fra et litt fremmed sted for meg. Så det er riktig at det ikke er noe spesiellt eller spennende som skjer i bildet. Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Jeg mener egentlig det er nok av ting som skjer i bildet, men med et så vidt utsnitt klarer ikke øyet å bestemme seg for hva det skal se på. Disse mennene som sitter utfor bygningen til høyre, hvem er de? Hva gjør de? Mannen med søppelsekken som går ut av bildet på venstre side. Kvinnen som lener seg over noe litt i bakgrunnen. Bildet i seg selv kan fortelle mye, men da må du nærmere, ikke prøve å få med alt. Om det i utgangspunktet kanskje ikke er så spennende kan du som fotograf gjøre det spennende. En person føler seg tydeligvis litt utilfreds/skeptisk med/til at du tar bilde. Da kunne du kanskje vente til de var gått forbi. If your pictures aren't good enough, you're not close enough passer kanskje fint for dette bildet! edit:leif Endret 29. desember 2010 av Ageurk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå