Cerwell Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Hei og god overstått julekveld! Jeg skal nå ha Linux på en maskin, og i den anledning prøver jeg ut forskjellige distroer. Mitt spørsmål er da: Er det markant forskjell i ytelse mellom en live USB pinne og install på hd? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Jo større distro, jo større ytelsesforskjell. En harddisk har som vanligvis mye raskere lese/skrive hastigheter enn en minnepenn. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Det blir enda tregere med cd/dvd Endret 26. desember 2010 av Kaptein... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Flashminnet på de fleste USB-pinner er relativt tregt, og USB-interfacet er tregt og lite effektivt sammenlignet med SATA. I tillegg er ikke USB-pinner beregnet på slik bruk (mye lesing og skriving ved daglig bruk av et OS), så du risikerer at den tar kvelden etter en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå