j_kalland Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Hei Lurte på om noen har tips til meg. har som sagt Intel Core 2 Duo E6850 . Har egentlig aldri brukt stock kjøleren som følgte med. Bruker Cooler Master V8 CPU Kjøler . Aldri hatt varme problemer, ligger på max load på ca 40-45 grader. Men nå tok den kjøleren kvelden å måtte sette på stock kjøleren å da går temeraturen opp til 65-75 grader kun ved bruk av internett. Synes selv det var et veldig stort hopp, så lurer på hva dere mener og hva jeg kan gjøre med det. Bruker pc probe II til å sjekke temp. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Nå er kanskje ikke PCProbe alltid å lite 100% på. Har en E6850 i min spillmaskin med stock kjøler, og den har aldri kommet opp i slike temperaturer som det du refererer til ved slik bruk. Tror du må ta en sjekk om du trenger ny kjølepasta, eller sjekke at kjøleren faktisk står slik som den skal. Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 Nei det kan godt være. Men nå ble denne satt inn i går med helt ny kjølepasta. Og når jeg satt på internett så begynte pc speakeren å pipe for den hadde oversteket maks temperatur. så hvordan kan jeg sjekke dette bedre? eller gjøre for å få den ned. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Kan du ta på kjølelementet på kjøleren din, og kjenne om det er varmt eller kaldt? Hvis det er kaldt så er det fremdeles for dårlig kontakt mellom CPU og kjøleren. Aldri i verden om en E6850 skal ha slike temperaturer. Da er det garantert noe som er feil en eller annen plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå