Gå til innhold

Hvordan få knyttet filtypen .docx til Word (Office 2010)..?

Anbefalte innlegg

Innstallerte i dag Office 2010 Home % Stundent. For en gangs skyld, valgte jeg å gjøre det på den lovlige måten. Så jeg kjøpte produktnøkkelkort i butikk (altså ingen CD/DVD). Lastet ned det som er nødvendig og alt virker som det skal. Men når jeg skal åpne filer til office, excel etc så finner den ikke start program. Så jeg prøver da å velge standardprogram, men finner ikke word.exe eller hva den fila kalles igjen. Hvis jeg høyreklikker på Word på skrivebordet og åpner egenskaper for å finne fila, så er dette "målet": "C:\Program Files (x86)\Common Files\microsoft shared\Virtualization Handler\CVH.EXE" "Microsoft Word 2010 9014006104140000". Og hvis jeg da velger CVH.EXE (som forøvrig står for "Microsoft Office Client Virtualization Handler") som standardprogram så krasjer bare Office- serien helt og må avsluttes fra oppgavebehandler. Noe jeg nesten regnet med og.

Hvorfor pokker finnes det ingen word.exe (mener å huske at det ikke var det det het før men dere skjønner poenget), slik som vanlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forresten winword som er exe navnet.

Fra linken under merk følgende:

In the case of Office 2010, installed with Click to Run technology, there is no conventional file structure relating to Office on the C: drive (as shown in the illustrations below). The installation uses instead a virtual Q: drive.

"Microsoft Office Client Virtualization Handler" will appear in the list of programs. Associate the Office files with that

OR

Download the conventional installation file for your Office version and remove the Click to Run version to be replaced with the conventional version which will install on the C: drive.

Du finner masse tips til å rette på "open" og assosiering for office2010 her:

http://www.gmayor.com/Document_Not_Found.htm

Du har tydligvis "click to run" installasjon av Office 2010.

Lenke til kommentar

Men det må jo ha skjedd noe feil under installasjonen om du ikke får åpnet .docx filer automatisk etter installasjonen.

Hos meg er f.eks .doc, .docx, .xls, .xlsx filer bare grå uten Office pakken installert.

Så fort pakken er installert, kommer office ikonene opp foran filnavnet, og når jeg trykker på filen åpnes de i office 2010.

Er kun eventuelt filer som normalt sett ikke brukes av office 2010 (og office åpner en god del formater for å si det slik) som du må koble filen til office.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...