Marre87 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Jeg skulle koble laptopen min til TV'en med en HDMI kabel. Fikk bilde men ikke lyd. Når jeg sjekket avspillingsenhetene fant jeg ikke den til HDMI. Etter en restart fant jeg den å prøvde på nytt. Men avspillingsenheten for HDMI ble borte i det jeg koblet til kabelen. Dagen etter prøvde jeg med en annen laptop som fikk både lyd å bilde. Jeg har prøvd å uten å lykkes med å oppdatere lyd driverne. Noen som vet eller har noen anelse om hva som kan være problemet? Laptopen er en Acer Aspire 8943G Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Aktivert HDMI Output i playback device? Lenke til kommentar
Marre87 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Aktivert HDMI Output i playback device? Ja det er aktivert. Ser den i listen over avspillingsenheter. Men strax jeg plugger i HDMI kabelen forsvinner den. Lenke til kommentar
ctx Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Har samme problemet med en Acer Aspire 4820TG... Noen som har en super løsning på problemet? Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 HDMI får lyd ved en plugg inne i datamaskinen, så om dennelyd-pluggen ikke er koblet til HDMI-kontakten, er det umulig å få lyd. På en stasjoær maskin er dette så enkelt at jeg (nesten) kunne gi den step-by-step instrukser, om det var problemet. Jeg tror det er en av følgende problemer: 1: produsenten av Acer er litt for sløv, og har ikke testet dette riktig 2: lydkablem, som jeg nevnte, sitter ikke i, eller er løst. 3: Acer leverer ikke Sine bærbare med lyd i HDMI (usannsynlig, men mulig) 4: instillings-feil (lett å fikse) Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Steps to Troubleshoot Disabled HDMI Connection: 1.Turn off the laptop and connect the HDMI cable between it and the TV. 2.Set the TV INPUT to the same HDMI port you made the connection to. 3.Turn on the laptop and do what you did before to get the laptop screen on the TV. Then look in the Notification Area of the laptop (lower right end of the Task Bar on the desktop screen) and find the little symbol that says "Show hidden icons" when you mouse over it. 4.Click on that and mouse over the iccns that pop up until you find one that says "HDMI". (It won't be there unless you've turned things on as above.) 5.Double click the icon and a box will appear with two sound devices pictured on it. The microsoft device will be set as the default, Highight the other device and click on "Set default" just below the pictures. 6.Then click OK. You'll be in business Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå