Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop som slutter å virke. Hjelp trenges sårt.


Anbefalte innlegg

Hei, og god jul.

 

Håper noen kan hjelpe meg på vei med dette, selv om jeg skjønner at det nok er umulig å sette fingeren på hva som kan være galt.

 

Jeg har en laptop (HP HDX 18) med 64-bits Vista på. Maskinen er to år gammel.

Saken er at den i de siste 14 dagene plutselig har sluttet å svare etter en liten stund påslått.

Det startet med at jeg spilte en låt på VLC - og plutselig stoppet låten midt i. Dermed var maskinen låst. Det vil si - det var mulig å flytte pekeren, åpne startmenyen o.l., men ingen kommandoer var mulig å iverksette. Hvis jeg klikket for å åpne et program, så reagerte ikke maskinen i det hele tatt. Aero-rundingen ville bare stå å surre i det uendelige, helt til at jeg slo av maskinen ved å holde inne på-knappen. Dette skjer altså nå konsekvent etter at maskinen har stått på en stund. Jeg kan altså ikke gjøre noen ting når dette inntreffer. Jeg kan gå inn på start og trykke på 'restart' eller 'slå av', men ingenting skjer.

 

Jeg har ingen peiling på hva dette er. Jeg har prøvd å kjøre det innebyggede diagnostiseringsprogrammet for å se om det var noe feil med minnet, men jeg fikk ingen feilmelding. Jeg har mistenkt at det kan være støv og sånt inni som gjør dette.

 

Noen som har tips av noe slag?

 

Takker, og god jul videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...