Gå til innhold

HJelp til meget ustabilt nett! DNS-feil?

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har lenge hatt problemer med nettverket i huset vårt. Vi har bredbånd fra telenor, og får ikke mer enn 4mbit på telefonlinja. Det som har vært, og er ennå problemet, er at nettet hopper ut stadig vekk. Nettet fungerer bra, så, plutselig fungerer ikke nettet, og når man feilsøker får man svar om DNS-feil.

Jeg har snakket med telenor, og de har forklart at deres boks fungerer, og det er den jeg har koblet kabel fra pcen i nå. Det er derimot den trådløse ruteren som ikke fungerer optimalt, og når nettet har streiket har man måttet restarte ruteren for å dermed oppleve 2 dager til med nett.(før den igjen hopper ut)

Telenor tenkte at det sikkert var et problem med den trådløse ruteren og sa vi burde bytte den, det trodde jeg og, og vi har skaffet oss en ny trådløs ruter. Det samme problemet oppstår, det er den trådløse ruteren som ikke gir nettet videre, mens den nå eneste muligheten til nett er gjennom kabel til Telenor sin boks.

Noen råd om hva jeg kan gjøre???

TAkker for alle svar jeg kan få!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett opp trådløsrouteren som aksesspunkt. Da vil den bli mer stabil, fordi man slipper å route gjennom den.

Logg inn på trådløsrouteren og slå av DHCP som du finner i LAN-innstillingene.

Sett opp routeren med statisk IP. 10.0.0.137.

Koble så nettverkskabel fra routermodem i en av de 4 lanportene til trådløsrouter.

Hvis du får problemer, så kan du resette routeren ved å stikke en pennespiss inn i resethullet i 10 sek.

Da vil den få fabrikkinnstillinger og fungere som router igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...