sdf123 Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 I år har jeg lyst til å prøve ski igjen, 15år siden sist, ellers gått i snowboard. Jeg har absolutt ingen peil på type ski, når jeg gikk var det slalom som gjaldt og Carving var på vei, og det var WOW Jeg kjører for det meste slik: I preparert bakke: 60% Rett ved siden av preparert løype: 30% Veldig off-piste 10% Det går svært lite i hopp og triksing. Jeg ønsker noen ski om ligger innenfor min kjørestil. Noen som kan komme med tips til hva slags type ski jeg skal se etter da, og kanskje et spesifikk modell? Ser det finnes carving, freeride, twintip, allmountain osv.. Men hva? Jeg er 182 og veier 90, hvor lange og brede bør dem være? Lenke til kommentar
EiD7 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg ville valgt carvingski til din kjørestil. Dem vil du antakeligvis få mest glede av. Lette å svinge med og funker til å kjøre offpiste når du føler for det. Skiene bør være til nesentippen ca. Da kan du ha litt fart også. Vanskelig å si hvilken ski du bør kjøpe da folk har forskjellige preferanser på merke, design og pris. Men du får som regel god hjelp i butikken. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 Ja, er vel det jeg også har funnet ut. Men hvilke mål(bredden under såle og foran og bak) burde jeg se på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå