Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problem med 2 stk 5870 win7 x64 ATi 10.12

Anbefalte innlegg

LØST

Jeg har nylig lagt til et ekstra 5870. Før jeg gjordet det fungerte driver og alt annet som forventet. Jeg byttet et 4670 ut med et 5870. Oppsettet var da (med CPU som nord):

5870

4670

og ble byttet til:

5870

5870

Jeg har IKKE en CF bro mellom kortene. Inntil videre trenger jeg kortene som induviduelle kort.

Problemet er at jeg ikke får kontakt med kortet i det hele tatt. DVS: Device Manenger i Windows, MSI Afterburner og ATi CCC viser ikke kortet, ei heller etter "oppdag". Viften står også på 100% hele tiden. Fra POST til desktop. Jeg har ikke prøvd å kun bruke den nye 5870'n. Hvordan løser jeg dette?

Spec:

Intel i7 920

2x ATi/AMD 5870

Asus P6T Delux v1

12gb ram

80 gb intel ssd

Windows 7 x64

3x skjermer (17",30",17")

Skermene er koblet på følgende måte:

5870(gammelt) -> 30" @dvi

5870(nytt) -> 2x 17" @dvi

Jeg har søkt etter virus, selv om jeg ikke tror dette er relevant til problemet.

Jeg har nyeste driver (ATi 10.12)

Jeg har fult oppdatert Windows (25.des.2010)

EDIT:Prøvde motsatt plassering på korta, hjalp ikke. Prøvde den nye 5870'n aleine, og fungerte prikkfritt.

EDIT2:Har nå reinstallert windows og installert CCC 10.12. Det løste IKKE problemet. Har også montert CF bro FØR jeg begynte å installere windwos på nytt.

Endret av Dupl3xxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ Anderspr0

Jeg har nå testet bare med det nye kortet, og det er ikke kortet som er defekt. Alle delene funker vær for seg. Og som det står i FP, så kjørte jeg tidligere 2 forskjellige kort. Det fungerte.

@ keirikl

Jeg får heller ikke video ut fra kortet, ikke at jeg får noe anna i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg har testet et og et kort, begge funker alene.

Jeg har ikke testet begge kortene i spor 2. Jeg skal gjøre det nuh.

Da funker ikke kortet montert i nederste port.

NB: Tidligere brukte jeg også 2 skjermkort, men da et 5870 i første PCI-E port, og et 4670 i andre. Det fungerte vell med drivere og alt.

EDIT:Tror problemet kan være relatert til PSU'n. Jeg har til nå gitt vert kort en 6pin fra PSU, og en molex->6pin. det fungerer på kortet om det står i slot 1. om kortet skal stå i slot 2 må begge 6pinene komme rett fra PSU virker det som. sjekker videre nuh med det andre kortet i slot 2.

EDIT2:Problemet var relatert til PSU, dvs: en av strømkablene hadde løsnet. Den ble festet, og et ekstra CF bro koblet til mellom kortene. Nå ser det ut til at alt funker som det skal. Skla bare få instalert no'n spil først. Takk for hjelp! :D

EDIT3:Det ser bra ut i furmark :p

Endret av Dupl3xxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...