TroReidar Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Ja, da har jeg, som topic sier, godt til inskaffelse av Vw Amarok. Venter bilen i disse dager og er MEGET spendt! Jobber på Skadesenteret på Møller bil og det var kjærlighet ved første blikk da jeg så bilen i en kalender i Januar. Bilen skulle egentlig komme i høst, men er nå låvet og komme om ikke nå i rom julen så ivertfall i januar en gang. Jeg har bestilt en type som heter Amarok trendline Solid. Har det meste av utstyr. Tåkelys RCD310 radio/cd/mp3 climatronic 2 soners AC eneste som mangler er skinn stoler, men klarer meg fint me stoff stoler. Forskjellen mellom denne og Highlinen er at fanger foran og bak ikke er lakkert, men iom at jeg jobber på et karroseri verksted er ikke dette noe problem. Er heller ikke sotede ruter, men dette vill også bli fikset når jeg får bilen. Har kjøpt den uten bøyler på plan, da de kunn hadde en chrom pakke med bøyler på plan og kanal rør, og iom jeg ikke er så fan av chrome og ikke vill ha stig trinn kjøper jeg en svart bøyle og monterer selv, som også blir betydelig billigere Så ting som skal gjøres når jeg får bilen er; Lakke front fanger og bak fanger Montere styling bøyle på plan Montere trau/vaskebalje/planbeskyttelse Montere hengerfeste Sote alle ruter uten om frontrute Montere aktiv sub fra Pioneer Montere 1000m på tak bøyle Muligens montere 2 stk arb.lys på bøyle eller bak på fanger som ryggelys/planlys Sommer felger Endret 26. desember 2010 av TroReidar Lenke til kommentar
norgi Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hmm, er veldig spent. IKke min type bil men blir jo morsomt å se hva du vil gjøre med den. Se ikke så være ut heler, noe som jeg kan si av det færreste nyere biler. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Gratulerer! Amarok er drittøff! Ser frem til bilder! Lenke til kommentar
TroReidar Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Mini Update: Bilen kommer nokk ikke før i januar:( Men, var ute på jobb idag og bestilte styling bøyler til bilen, vaskebalje til og ha i plan og henger feste, så da skal det være kommet før bilen Er det noen her på forumet som vet hvordan reglene er for 1000 metere? har hørt så mye forskjellig. noen sier det er låv så lenge du har dem på egen bryter og de er koblet opp mot fjærnlys, men gjelder samme regler viss de er takmontert? har ikke lyst på en kufanger i front på bilen, og syns det hadde vert tøffest med 1000 meterne på styling bøylen på planet. Er det noe regler om hvor mange lys du kan ha fram over på en bil? Lastebiler har jo tak monterte 1000 metere, men blir det samme regler som for person bil? de sitter jo betydelig mye høyere oppe? Sitter også og lurer på sommerfelger, noen som har noen forslag? tenkte noe i rettning mickey thompsen, svarte type 16x10? Edit; lite teaser bilde om hvordan jeg har lyst at bilen skal se ut; Takker for svar! Endret 29. desember 2010 av TroReidar Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Virkelig tøff og mandig bil ( ) Gleder meg til en update! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Mini Update: Bilen kommer nokk ikke før i januar:( Men, var ute på jobb idag og bestilte styling bøyler til bilen, vaskebalje til og ha i plan og henger feste, så da skal det være kommet før bilen Er det noen her på forumet som vet hvordan reglene er for 1000 metere? har hørt så mye forskjellig. noen sier det er låv så lenge du har dem på egen bryter og de er koblet opp mot fjærnlys, men gjelder samme regler viss de er takmontert? har ikke lyst på en kufanger i front på bilen, og syns det hadde vert tøffest med 1000 meterne på styling bøylen på planet. Er det noe regler om hvor mange lys du kan ha fram over på en bil? Lastebiler har jo tak monterte 1000 metere, men blir det samme regler som for person bil? de sitter jo betydelig mye høyere oppe? Takker for svar! Først og fremst gratulerer!, håper du ikke må vente så mye lengre. Vi har en fin sticky i forumet som heter F.A.Q - lykter, lys & regler der du finner svar på det du lurer på. Det jeg kort kan si er at du kan montere dem på bøylen slik som på bildet, men du kan ikke ha mer en 2 av dem, og de skal slås av og på samtidig som bilens egene fjernlys. Sørg for all del også for tykke nok kabler og sikring. Endret 29. desember 2010 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Problemet med felger til denne, er vel det høye offset'et. Er vel +50mm eller noe i den duren og da er det ikke overvettes mye å velge mellom. Du sier Mickey Thompson type felg og da er det noe ala denne du ser etter? : Både M/T og Cragar sine tilsvarende har offset på minussiden og da kommer det til å stikke laaaangt på utsiden. Noe som er synd forresten, for det hadde sett RÅTT ut på den bilen. Men et lite hakk større og bredere dekk bør du uansett spandere på deg for å få litt røffere utseende. Lenke til kommentar
TroReidar Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2010 takk for svar. med offsett regner jeg med du mener innpress? orginalt kommer bilen med 16 tommer, der det står 245/70 dekk på. mener og huske at innpresse på de var ET43. hjul er ikke min strekeste side så disse tallene sier ikke meg så veeeldig mye. hadde vært grovt med noen små(16/17") hjul og ballong/offroad dekk på bilen ja og at dekkene seff er breiere en felgen! Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Offset/innpress = samma greia For å ta kortversjonen så er høyt tall = bygger innover og lavt tall = bygger utover sett i forhold til ditt innpress. Hvis originalfelgen har innpress/offsett på +43, så er anleggsflaten (baksiden av felgen) 43mm ut fra senteret av felgen. Tenk deg hvordan det blir hvis du da setter på en felg som har -18mm innpress.. Da vil felgen stikke 61mm lenger ut enn hva originalfelgen din gjør.. Med 0mm innpress, så stikker felgen 41mm lenger ut enn originalfelg. Ser unektelig tøft ut, men du kan oppleve rimelig heftig sporing. I tillegg blir det mest sansynlig problemer med at dekket subber borti ting og tang. Er HELT enig i 16-17" felger med litt mer offroad inspirerte dekk. 265/70R16 burde gått greit, de har drøye 3,8% større omkrets og bilen blir 1,4cm høyere (diameterforskjellen er 2,8 cm). Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 I tillegg er det jo ikke lov å endre innpress for mye uten godkjenning hos biltilsynet (felgene må være typegodkjent for ditt kjøretøy hos TÜV i forkant) For lavt ET kan også skape for stor belastning på akslingene (kanskje ikke noe problem på Amarok?)... Lenke til kommentar
TroReidar Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) takker for svar Sporing er jeg allerede vant med, kjører senka a4 med 245/40 18 dekk, så den sporer greit nokk rundt forbi.. Men, får se litt når jeg får bilen Har et sett me tiguan felger liggendes på jobb, som er 18x9, lurte en stund på og bruke dem som vinter felger problemet er bare at amarok har boltsirkel 5'120 og tiguan er 5'112. så må da ha ein spacer som bygger ca 4 cm, pluss at, om jeg nå forsto riktig, så er innpresse på de felgene ET33, så de bygger også 1 cm, så blir ca 5 cm ut, kontra orginal felg. EDIT; Men, satser på at det kansje kommer noen aftermarked hjulbuer som går an og montere på, og som faktisk passer bilen Highline har bredere hjulbuer, men de bygger 5 mm på hver side, så ser ikke helt vitsen i og gå til inskaffelse av dem Reidar Endret 31. desember 2010 av TroReidar Lenke til kommentar
TroReidar Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Snakket me selger idag, og bilen står nå i tyskland Så selger mente det skulle ta ca 1 måned før jeg får bilen så er bare og krysse fingrene og håpe dagene går fort Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Fy faen. Går det an å hate Volkswagen ? Lenke til kommentar
TroReidar Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Idag snakte jeg med selgerene på jobb, og de mente jeg skulle få bilen iløpet av uga, senest mandag gleder meg ! 1 Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Nice! Gleder meg med deg! Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Nå er vi spente, TroReidar! Endret 15. februar 2011 av ChristR Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Venter i spenning nå ja! Liker de nye lyktene der åss, VW gjør mye riktig om dagen! Lenke til kommentar
TroReidar Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Åjj!! Her er det lenge siden jeg har vært innom ja. Bilen er komt, har hatt den i en go måned nå snart, har ikke noe kamera tilgjenngelig, så blir lite med bilder for øyeblikke, men skal prøve og få gjort noe med det. Ting jeg har gjort med bilen til nå er og montere; stig trinn, plan bøyler, plastinnlegg i planet, en liten sub, hengerfeste og lakkert støtfangren foran i samme farge som bilen. Mangler bare å sote rutene så er jeg imål. Har sett meg ut noen Vetini felger som jeg skal ha på bilen; VertiniWheels Hva Tycks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå