mads95 Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 heisann. har bygget en pc med helt nye deler.. men selvfølgelig er det noe som ikke stemmer. : ( Har koblet han ihop uten problemer, eneste er noe til frontpanelet (usb, micen og speaker pluggen ) men det skulle vell ikke være noe problem for å starte maskinen? problem: 1. skjermen er helt svart. ( men viften går på skjermkortet ) 2. det lyser ikke i mus eller tastatur. det er d som skjer.. ellers funker alt annet. :/ har disse delene. 1. htpc acrylia kkabinett 2. XFX radeon 6870 3. tx 650w corsair 4. AMD x6 1055 5. spinpoint f3 1tb 6. HK: asus m4a87td evo 7. corsair dominator 4gb CL9 tips til ting som kan gjøres? setter stor pris på svar ;P Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Sjekke at alt av strømledninger er koblet på skjermkort, og at alt annet er riktig koblet. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Resette cmos. Går de andre viftene som er koblet til på hk (cpu vifte osv...). Prøve kun en ram-brikke? Koble fra drev og disker som ikke er nødvendig for å få bilde? Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Har samme problem, merkelig det der. men si ifra hvis du fikser det. En som svarte på min sa at han hadde hatt det samme problemet, trolig er det skjermkortet som er defekt, så jeg har tenkt å bytte det imorgen, da butikkene åpner.. Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 sjekk bios les i bruksanvisnig til hovedkort sjekk alle ledninger og gå over alle ting prøv og ta ut sjermkort og koble monitoren direkte til moterbord Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 sjekk bios les i bruksanvisnig til hovedkort sjekk alle ledninger og gå over alle ting prøv og ta ut sjermkort og koble monitoren direkte til moterbord hvordan koble det rett til hovedkortet? har ASUS P6T deluxe V2, har vært inne på det, men vet ikke hvor jeg skal koble, husk at det er ikke alle hovedkort som har det innebygd. takk for svar.. Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Det er ikke VGA kobling på hovedkortet du kunne ha prøvd? Sjekket ramen ? Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Det er ikke VGA kobling på hovedkortet du kunne ha prøvd? Sjekket ramen ? nei, ikke på mitt hovedkort, ramen er sjekka, er trolig ikke noe feil med den, testa alle 3 brikkene, i 2 forskjellige slots, med forskellige farge, alle brikkene kan vel ikek være døde?:/ Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Ok. Tror nok ikke alle rammene er ødelagt nei. Men du kan ta maskinen fra hverandre og sette den ihop igjen Har du sittet alle "spacerne" mellom hk og kabinettet ? Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 ok, alle spacerne er satt sammen. kanskje jeg tar fra hverandre pc'en, men prøver å bytte skjermkort imorgen, men kan prosessoren være død? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Husket på å alle strømtilkoblinger til skjermkort og hovedkort (4-pin +12 V f.eks)? Lenke til kommentar
mads95 Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 var jo kommet masse svar her.. Jeg kjenner en kar som har bygd litt før og er ganske god med slike ting, skal få han til å komme en tur og hjelpe meg da skal vi teste litt forskjellig, med en rambrikke osv. tusn takk for svar, sedd litt på det der med å risette BOIS med en slik "jumper" på hovedkortet ?? kan det være verd å prøve? Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Det er nok det første jeg ville ha gjort hvertfall. Hvordan Resette Bios, Pcen funker ikke! [GUIDE] Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Kanskje jeg er helt på vidda nå, men 2 ganger til meg så har ikke pc'en starta fordi jeg hadde strammet skruene på cpuvifta alt for hardt Kan jo være verdt å løsne de littegrann? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Ikke noe skjerme bilde , kabinett og andre vifter starter. Mistolkes alltid som feil på skjermkort/skjerm noe det nesten aldri er. 99% av disse "selbyggerfeilene" med denne beskrivelsen er 1. CPU starter ikke (cpu skadet/feilmontert eller 12V Cpu power ikke koplet til) 2. CPU/hovedkort starter ikke opp minne brikker (inkompabilitet/ikke montert skikkelig i dimm slot/feil på en eller flere brikker). Oftest er det nummer 1. Edit: 2. det lyser ikke i mus eller tastatur. Hint - test/initialisering av keyboard skjer føre VGA init i en BIOS post sekvens. Hvilket sier at din BIOS post feiler føre keyboard. Kjøring av BIOS (oppstart/post sequence) vil heller aldri starte engang uten en fungerende cpu. Endret 26. desember 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
Keagen Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Slutter meg til forrig post. Ved mitt 5. bygg presterte jeg å glemme å koble til strømmen til CPU på hovedkortet. Da får man disse kjennetegnene som du besriver. Sjekk de enkle tingene før man tenker komplisert er ofte lurt. Lenke til kommentar
mads95 Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 eg ska prøv å ta ut alle ledninge sjekk at alt e på plass å bære kobbel tell de nødvendinge komponetan som en rambrikke og ta ut cd-rommet Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 La merke til at hovedkortet ble lansert asus m4a87td evo ca begynnelsen av 2009, da finnes det en mulighet for at du sliter rett og slett med at det er feil bios. http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=YATvwCy0OZLGNWwp&templete=2 Om en kamerat har en cpu han kan låne deg så kan man ofte få startet opp pcen, oppgradert hovedkortet for at du så kan legge inn den biosen du har behov for. Jeg hadde faktisk nøyaktig samme problem selv med et hovedkort fra Asus som påstod at det var 100% kompatibelt med min cpu, såklart kun ved oppgradert bios noe som ikke ble nevnt når du kjøper den. Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) det var strømkabel ja, trodde det bare var 1 strømkabel, men så viste det seg at det skulle kobles til en 8pins strømkabel i hjørnet på hovedkortet, som merkelig nok var gjemt under et lite deksel :S Det stod ikke i manualen at man måtte koble denne til, men det stod om den. fant ut, og nå er det bare å installere win7 Endret 26. desember 2010 av keirikl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå