nybb Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Jeg bruker en vifte under min laptop, og slår seg som regel aldri av. Men når jeg spiller et spill kalt Heroes of Newerth i litt over en time, slår maskinen seg plutselig av. Dette irriterer meg noe inni granskauen. Hvis jeg ikke bruker vifte, tar det bare 5 minutter før den slår seg av. Noen som vet hvordan dette kan fikses? Lenke til kommentar
Derivat Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hei! Opplevde det samme problemet på min HP jeg og. Problemet mitt ble løst da jeg holdte munnen min inntil vifte utblåsingen og blåste så hardt jeg kunne, så jeg anbefaler deg å prøve det xD Funker ikke det kan du dra deg en tur til bil-tema og kjøpe luft på boks til 56 kr og blåse ut alt av støvet i PCen din... MvH Christian Husk at du har garanti på PCen din!! Lenke til kommentar
Derivat Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hei! Opplevde det samme problemet på min HP jeg og. Problemet mitt ble løst da jeg holdte munnen min inntil vifte utblåsingen og blåste så hardt jeg kunne, så jeg anbefaler deg å prøve det xD Funker ikke det kan du dra deg en tur til bil-tema og kjøpe luft på boks til 56 kr og blåse ut alt av støvet i PCen din... MvH Christian Husk at du har garanti på PCen din!! Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Først kan du lasete ned feks speedfan for og se hvor varm den egentlig er Så kan du bruke trykk luft for og blåse ut av den Ikke bruk støvsuger ! Har du link til pcen du har? Hp, og Dell har en tendens til og bli fryktelig varm! Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Mange HP-modeller har dette problemet. For meg funker det å holde venstre side av maskinen i "fri luft", da det meste av luften kommer ut av denne siden. Så den henger i lufta på en måte når jeg holder på med ting som er krevende, prosessor-messig. Har også installert SpeedFan, som gir melding om varmen blir over 97 grader. Som oftest holder den rundt 70-80 grader. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Takk for svar. Derivat, jeg blåste alt jeg kunne, og støv føk ut av vifteåpningen, og nå er det mye bedre! Synes det var rart, tatt i betraktning at jeg har en vifte under maskina, samt at vifteåpningen er fri. Lenke til kommentar
Derivat Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Takk for svar. Derivat, jeg blåste alt jeg kunne, og støv føk ut av vifteåpningen, og nå er det mye bedre! Synes det var rart, tatt i betraktning at jeg har en vifte under maskina, samt at vifteåpningen er fri. Hehe, bare hyggelig og hjelpe Egentlig er det ikke så rart hvis du tenker over det... La oss si at du spiser en pose chips, smulene raser utover borde og du setter pc'en oppå, da suger pcen chips smulene inn og sperrer for lufta xD Lenke til kommentar
nybb Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Ja, var nok akkurat det som var problemet. Ble overrasket av hvor mye støv som var der inne. Har generelt lite peiling på PC, jeg. Lenke til kommentar
pcandmachelper Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Du kan ta en tur til elkjøp og be dem om å blåse av støvet i maskinen din. De har en egen kompressor som blåser av alt shiitet i maskinen. Hvis du har tenkt å blåse av selv, så finn aldri på åpne pcen.. Da mister du garantien og pcen din er ikke lenger verdt noe. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 Problemet er løst uansett, blåste skikkelig hardt en gang. Det er skolepc, og jeg er i USA dette skoleåret, så får vel renska skikkelig opp når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå