Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Måke snø vekk fra huset eller bygge opp rundt?


Anbefalte innlegg

Etter å ha bodd hele livet i blokker med vaktmestere så har jeg lite peil på snømåking. Måtte trå til nå i helgen hos mormor som bor i hus.Trodde jeg gjorde en god jobb da jeg etter å ha måkt gårdsplassen fjernet snø fra husveggen og ca 2 meter ut. Tenkte på møkkranden som var på huset før maling i sommer og at jeg måtte bytte 4bord som var råtne i nedkant. Tenkte kanskje det kom av store mengder snø som lå inntil huset og sakte smeltet bort.

Desverre ble ikke mormor så imponert. Det viste seg at det var allmennkunskap at man skyfflet snø opp MOT huset fordi det isolerer mot kulda.

Vi ble ikke helt enige og jeg er fortsatt usikker på om det er smart å pakke inn huset i snø.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg legger snø opp etter veggen når det er snø nok til det. Det isolerer, ingen tvil om det. Jeg bekymrer meg ikke for at smeltevann fra denne snøen skal skade huset, panelen er jo malt eller beiset, og dessuten skaper varmen fra huset fort en luftespalte mellom snøen og huset slik at snøen ikke direkte er kontakt med veggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...