reyerd Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Har lenge hatt problemer med blåskjærm på pcn, fikk ssd disk i julegave å da måtte jeg ta ut skjermkortet for å installere denne for å få plass. Satt det tilbake å installerte windows, uti installasjonen begynte bildet å hoppe, å skjærmen ble lilla og signal grønn i brøkdelen av et sekund, med variasjon av prikker å diverse som vistes på bildet. tok ut kortet å satte det på plass igjenn, da virket det som om alt var fint, en stund værtfall. Nå er alt av drivere installert og det skjer med jevne mellomrom at bildet hopper å blir borte å viser slike farger. Kjørte en slik stresstest på maskinen, ram hdd og prosessor i en time å det skjedde ikke noe, men virker som om dette skjer så fort jeg "bruker" skjermkortet. Har og kjørt minnetest og kunne ikke finne feil med rammen. Feilmeldingen jeg får på blåskjerm 124 og at hal.dll har krasjet. Maskinvaren: xfx HD5770 amd phenom 9600 asus m4a785-m hk corsair twin2x pc6400 4gb corsair ssd 60gb hørest ut som om skjermkortet er problemet, eller har noen et forslag? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Kan ha en sammenheng med om du har vært litt "røff" med skjermkortet eller det kan være noe som har lagt seg hvor du setter inn skjermkortet. Det du kan gjøre er å ta ut skjermkortet , sjekke om Pci-e delen på skjermkortet er rent og bruke trykkluft på boks og spraye pci-e inngangen på hovedkortet så eventuelt støv / partikler der fjernes. I samme slengen bør du sjekke at kjøleren på skjermkortet sitter som den skal og at minnebrikkene på skjermkortet får tilstrekkelig med kjøling. Monter alt på nytt og se om det fungerer som det skal, prøv også å bytte ut driverne og se om det hjelper. Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 Ja var det jeg innbilte meg at kunne hendt, men har forsøkt å se nedi pcie porten. Så veldig rent ut, men blåste litt likevell. Kan ikke være noe driver problemer, fordi dette også skjedde under innlasting av windows og under innstallasjonen for noen drivere var innstallert. Kjøling er den orginale så det gidder jeg ikke tenke på. Har nå sendt det i retur til der jeg bestillte det. Så får jeg se:) Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 da var skjermkortet kommet i retur uten feil. men mærket med en gang jeg startet maskinen opp at samme skjedde, nå etter en stund virker det som om alt er ok da. hvilke flere ting kan det være som er problemer med da? kan det ha noe å si med psu?? den har startet å lage en slags ulyd, eller det hørest ut som en vifte med problemer, var dog ikke vifta.. Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 22. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2011 da har skjermkortet stått i maskinen en uke, ikke noe annet en problemer. Blåskjerm som sier at hal.dll har krasjet feilkode 0x124 hardware har sluttet å virke. Tok ut kortet nå og bruker det innebygde, alt funker fint. Kan psu være problemet kanskje? forton source blue storm II 500w. Burde vel egentlig være tilstrekkelig, men som nevnt tidligere så kommer det en lyd fra den som ikke skal være dær. kjørte en slik minnetest i dag, fant ingen problemer med minnet. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Ja det er muligheter for at det kan være psu. Typisk så trekker cpu + minne og hovedkort ca 120 til 150W , med et kraftig skjermkort kan strømforbruken dobbles. Eneste måten å finne ut av det er nok å prøve med en annen psu. Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Da var ny psu installert:D dette fikset alt. Temperarur på cpu er nede i 28 grader nå og gpu på 38. Ellers er alt ganske så stille, og alt er bare perfekt:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå