Gå til innhold

Hjelp med en god gammel strategitittel?

Anbefalte innlegg

Heisann,sitter her og innstalerer Talonsoft`s Eastern Front,et spill jeg har brukt utallige timer på før!Har søkt litt på Google for å finne hjemmesiden,fansider osv,for å finne patcher,modder etc...men finner ingenting...Lurte derfor på om noen har tips til hvor jeg kan lete??Ser også at Eastern Front 2 kom ut en tid etterpå.noen som vil selge???

Ellers,er hekta på strategispill,hvilke vil dere anbefale??Helst turn-based...

Endret av Tobruk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker,forsta meg rett nå,har spilt\prøvd de fleste "kjente" strategititlene på markedet.Har vært en civfanatic siden Civ1(Civ5 tas frem igjen om et par år når modderne har fått prøvd seg...)Spilt mye Total War oxo..

Har det siste året spilt HOL3 og er vel mest interessert i denne type "tunge" strategispill...Titler som kanskje ikke er så kjente?Grafikkmessig kan de være som de vil....Koser meg jo igjen med East Front som er 16-bit!!

Så.er det noen pc-generaler som har flere anbefalinger???

Lenke til kommentar

Nå er ikke SC2 kjempeturbasert - på den annen side, du går glipp av veldig mye hvis du konsekvent styrer unna realtime. Regner med du har vært borti Heroes of Might and Magic allerede, nummer 3 er iallefall en klassiker. Solium Infernum og alt fra Paradox (Hearts of Iron, Victoria) er også turbasert snacks.

Hvis du får lyst til å slå deg på realtime er Eufloria, AI War: Fleet Commander, og Sins of a Solar Empire verdt å se på. Åja, og Myth-serien. En gammel favoritt for min del.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Takker,forsta meg rett nå,har spilt\prøvd de fleste "kjente" strategititlene på markedet.Har vært en civfanatic siden Civ1(Civ5 tas frem igjen om et par år når modderne har fått prøvd seg...)Spilt mye Total War oxo..

Har det siste året spilt HOL3 og er vel mest interessert i denne type "tunge" strategispill...Titler som kanskje ikke er så kjente?Grafikkmessig kan de være som de vil....Koser meg jo igjen med East Front som er 16-bit!!

Så.er det noen pc-generaler som har flere anbefalinger???

Panzer General 1 og 2 er favoritter for min del. Samme med gamle Strategic command

Lenke til kommentar

Mye real time-greier her. Men til tross for sitt navn, så ville jeg kategorisert de fleste av de som taktikk og ikke som strategi. Et realtime-spill som virkelig er strategisk (og ikke er nevnt) er imidlertid Europa Universalis 3. Dette Civ 2 og Civ 4 er de tre beste strategispillene noensinne etter min mening. Ellers har du jo X-Com, Imperialism 1 & 2, Victoria, Galactic Civilizations og Imperium Galactica - for å nevne noe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sorry sent svar her. Jeg spilte en del det første Victoria, som var fantastisk bra, men også veldig begrenset på en del områder. 2-eren skal vistnok fremdeles inneholde såpass mye bugs at jeg ville ventet en stund med å spille det. Du får sikkert eneren billig nå, så du kan jo teste det i mellomtiden? Ellers anbefaler jeg Imperialism om du vil teste et mye enklere (men likevel dypt) spill fra samme tidsperiode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...