Gå til innhold

Trådløs harddisk og ekstern harddisk

vZ

Anbefalte innlegg

Idag har jeg en ekstern WD harddisk med adapter, 1 TB. Jeg har gått lei av å dra med meg adapter over alt jeg reiser, og vurderer å selge denne.

Jeg har i løpet av de siste dagene vært på utkikk etter en ny ekstern harddisk og har funnet to løsninger som jeg vurderer.

Ekstern harddisk:

Nå er jeg på utkikk etter en som strømforsynes via USB, da jeg slipper orket med å dra med meg adapter. Er det noe store ulemper med tanke på strøm, USB kontra adapter? Hvilke harddisker anbefaler dere?

Kriterier:

- Forsyning av strøm via USB

- Bra design

- Av/på knapp

- Sort, sølv eller hvit (andre farger vurderes)

Trådløs harddisk:

Har også tenkt på å gå til innkjøp av trådløs ekstern harddisker til hjemmet, slik at vi kan koble oss til et samlet nettverkssted for å lagre våre filmer, bilder, musikk o.l.

Har liten peiling på nettopp dette, og finner lite på nettbutikkene.

Har dog sett litt på Apple Time Capsule. Noen som har denne, eller noe lignende, og kan komme med tips og råd?

vZ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enaste ulempe er at USB drevet HDD har 5400RPM kontra 7200RPM.

Ang design, så er dette et personlig synspunk. Her må du selv bestemme. Alle ser nesten like ut idag. Jeg personlig har DENNE, liten og enkel å ta med.

Av/På knapp har de USB drevne som regel ikke. Du velger "Eject HDD" nederst i høyre hjørne i windows før du napper den ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...