Gå til innhold

Tilkoblingsproblemer på ny pc.. noen som vet hvordan jeg kan koble til?


Mr Womack

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg kjøpte en Acer M3400 stasjonær pc til lillebroren min på julaften.

Og alt er i orden men jeg klarer ikke å koble til nettverket mitt til hans pc

 

jeg går inn i kontrollpanel her på pcen og bruker "veiviser for trådløse nettverk" alt minnepenn metoden..

 

men den finner ikke mitt nettverk likevel.

 

Jeg trur den har integrert nettverksadapter, trådløst. hvertfall et Realtek nettverkskort.

 

den forrige pcen han hadde var dell dimention 5150. han hadde bare dell adapter koblet inn i pcen da. og da fungerte metoden lett men nå har han ikke koblet inn noen nettverksledning bak pcen..

 

kan det være derfor? men forrige pcen han hadde brukte han kun adapteret eller det trådløse kortet i pcen, den gang. og det var ikke tilkoblet ruteren min eller no sånt..

 

så jeg lurer veldig på hva dette kan være..

 

han har Windows 7 Home Premium 64 bit som OS.

 

noen som vet en løsning her? :D

 

takker for alle svar :D

 

Fortsatt god jul til alle :D

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt merkelig fordi routeren har stått sånn her i mange år og nettverket vises på 2 av pcene i nettverket som er i huset, inkl. min pc.

 

Nei, den pcen jeg skal legge til i nettverket har jeg nesten ikke rørt. Den er kliss ny. satte den opp og koblet til og startet den opp igår kveld.

 

 

Jeg kan prøve å endre til Norge og installere den driveren du har der på den nye Acer pcen, så gir jeg deg tilbakemelding etterpå om den finner nettverket :)

Lenke til kommentar

Hmmm, det var da merkelige navn på filen.

Egentlig så vil jeg anbefale at du finner ut hvilket chipset du har i trådløskortet og så laster ned driver fra produsent.

Last ned: http://www.gtopala.c...ownload/siw.exe som du kan finne trådløskort med.

 

Hvis det er ralink chipset, så finner du optimal driver her: http://www.ralinktec...support.php?s=1

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Nå har jeg installert siw filen på hans pc og under Hardware i programmet under Network Adapters ligger eneste nettverkskortet han har.. Realtek PCIe GBE Family Controller..

 

Nå fant jeg også den zip fila du snakka om her tidligere og installere den og reparerte Realtek-kortet men jeg får fortsatt ikke opp noen nettverk på lillebroren min sin maskin.

 

Jeg har en tilkobling på min pc som jeg ikke får tilkoblet og det er et av de nettverkskortene jeg har i min egen pc.. denne tilkoblingen hadde jeg før. men ikke nå.. og jeg får aktivert den men ikke tilkoblet den.. kan det ha noe med det å gjøre? hmm...

 

Jeg tror faktisk han må ha en nettverkskabel fra pcen og inn i routeren.. fordi inne på nettverksinnstillingene står at nettverkskortet hans ikke er koblet til..

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar

Ja, jeg tror nok det er realiteten..

 

På Acer sine nettsider står det dette om M3400:

 

Networking

• LAN: Gigabit Ethernet

• WLAN:

o 802.11b/g Wi-Fi CERTIFIED™

o 802.11b/g/n Wi-Fi CERTIFIED™

 

 

Den har ingen antenne ut fra PC bak.

 

Den forrige pcen hans tilkobles nettverket mitt med engang fordi den har en trådløs nettverks adapter fra Dell og det er nok den store forskjellen, at jeg ikke får tilkoblet nettverket på hans nye pc.

 

For den gamle maskinen hadde ikke kabler inn i routeren.

 

Vi får låne en nettverkskabel i dag fordi jeg har en som er for kort. den må jo inn i pcen hans og inn i routeren min (nettverket).

 

En ting jeg lurer på da.. eneste løsningen da er vel å kjøpe en trådløs nettverksadapter på Elkjøp f.eks eller hos Komplett og installere den på den nye maskinen til lillebroren min? så vil maskinen automatisk fange opp nettverket mitt så kan jeg bare koble til, uten no særlig problemer? :D fordi han må levere tilbake kabelen etterhvert.

 

Har funnet to trådløse adaptere som jeg tror passer pcen hans.

 

1. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316910

 

2. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=336044

 

hvem anbefaler du meg å kjøpe?

evt. kanskje du har andre alternativer til trådløse adaptere som er bedre? :D

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...